Hlavní obsah

Rozehřátá Praha

Foto: MIchael Rada

Tajemství

Praha byla silně rozhřátá. Stejně jako ostatní města. Na konci druhého srpnového týdne se zase objevilo slunce a ti co nemuseli býti ve městě vydali se k vodě, do lesů, či parků, aby si po dvou týdnech dešťů užili sucho a teplo.

Článek

Každé město vybudované nad potvrchem zemským je ohříváno v horkých dnech slunečními paprsky. Zatímco v minulosti byla města stavěna pro své živé obyvatele, začala se před téměř 100 lety přestavovat pro ty neživé.

Namísto chodníků a bulvárů zvoucích k procházkám často pod košatými stromy, získávaly navrch silnice, která pak bylo třeba doplnit místy na stání dopravních prostředků, která namísto jízdy, 80%-90% času stojí.

Je zvláštní, že se jim říká „DOPRAVNÍ“ když právě tato část jejich existence je potlačena nutností stát, či býti zastavena, a čekat.

Je to jedna ze změn, o kterých se nemluví. Zatímco koně bychom nemohli nechat celý den jen stát, pak na 10 minut použít, aby stál zase celou noc, u technických dopravních prostředků nám to vrásky nedělá, proč by také mělo, vždyť auta musí něco vydržet.

Připomíná mi to jeden přírodní džus, typu SMOOTHIE, který je nabízen slovy Z NAŠÍ FARMY, a lidé si ho koupí s přesvědčení, že dělají dobře planetě a klimatu, minimálně než si přečtou (když si přečtou) odkud jednotlivé suroviny na jeho výrobu pochází

Foto: MIchael Rada

smoothie

S rozšiřováním prostoru pro dopravní prostředky, se redukoval prostor pro lidi a další živé obyvatele měst od zvířat po rostliny, a dnes se každé z měst rozpaluje v horkých dnech tak silně, že je mnohdy nmožné v nich strávit delší dobu bez nutnosti neustálé hydratace.

Zatímco lidé s sebou nosí lahve a lahvičky naplněné kapalinou, nezaznamenal jsem stejné chování ani u zvířat (kterým nenosí pití páníček, či panička), ani u rostlin. Kdyby ty poslední náhodou chtěly mít kolem svých kořenů vlhko, brzy by jistě přijel nějaký odborník a doporučil by sorbent, či beton k nápravě vzniklého stavu.

Je zvláštní, že i přes tuto neúctu k životu, se život stále ve městech včetně Prahy udržuje a lze i tam najít trávu, strom či mech. Stále více lidí začíná chápat, že život bez života je jen formou pomalé smrti, namísto toho, aby se vzdali svého vozu, či vozidel, přesunou zeleň na střechy, to je přece logické.

Nebo snad není?

Anketa

Vlastníte-li auto co většinu čaasu stojí a nejede, byli by jste ochotni se ho vzdát?
Ano
0 %
Ne
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 0 čtenářů.

Je to celkem jednoduché, co však schází je vůle a to vůle naše vlastní. Často totiž nad ní převažuje „rozum“ který říká CO KDYBY…

Není to tak dlouho kdy americký youtuber ochromil část New Yorku proto, že nabídl novou PLAYSTATION zdarma. Sledující nejen, že přišli, ale krátili si čas rabování, ničením a zanecháváním nepořádku v místech, kde sami nebydlí, proto že si přišli pro možnou odměnu za svou poslušnost.

O něco dříve zachachali po sobě stejný výsledek v Paříži ti, kdo také přišli za lepším, jen nevěděli, že je pro lepší třeba pracovat.

Obě skupiny ničili město které postavili jiní proto, aby v něm ti, co přijdou, mohli žít.

Ti co města ničí, tak činí proto, aby nikdo nevěděl, že existovala, že byli lidé, kteří je postavili

ELON MUSK, investoval 43 miliard dolarů aby koupil TWITTER, vyházel většinu zaměstnanců, pohořel při jeho vedení, najmul si ředitelku, která nebude odporovat, přejmenoval TWITTER na X a spaluje všechny mosty a známky existence, je TWITTER někdy existoval.

Mám takovou obavu, že stejně se může vést rozehřátým městům, v nichž teploty budou stoupat a namísto půdních paláců, budou nejvíce ceněny ty podzemní a sklepní, kde největším luxusem bude chlad a tma.

Když jsem se před 20 lety poprvé na konferenci zeptal průmyslových developerů proč nepoužívají k výsatvbě průmyslových a logistických parků BROWNFIELDY, po dlouhé tichu odpověděli, že to není možné. Po 17 letech se ti samí lidé bijí v prsa, že oni staví v Browfieldech zapomínajíce dodat, že půdy mimo ně už zastavěli tolik, že je naše země nazývána ZEMÍ ZBYTEČNÝCH SKLADŮ.

Když jsem se před pěti lety těch samých tváří ptal, proč nové sklady nezahlubují pod úroveň země, odpověď byla shodná a mne by by zajímalo jakk dlouhá bude tentokrát prodleva, než se pvní z nich bude být v prsa s tím, že on staví pod úrovní země a snížuje tím významně nájemci náklady na topení i chlazení, stejně jako vizuální dopad nevzhledných plechových budov všeude, kam se člověk podívá.

Přmýšlím, kdy se pražské tunely otevřou chodcům a neřidičům, aby i oni mohli uniknout všudypřítomnému žáru a kdy podzemní parkoviště stanou se útočiští, zatímco budovy nad nimi parkovišti.

V Plzni 14.8.2023, Michael Rada, Člověk

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám