Hlavní obsah
Lidé a společnost

Diplom, nebo exekuce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

I love many

Chtěla jsem studovat vysokou školu. Místo titulu mě tento institut připravil o majetek.

Článek

Někdy si říkám, že Češi jsou z hlediska finančního a legálního nabití peněz nejvynalézavější národ na světě. A kdo z nich se snaží k penězům dostat legálně, nakonec o vše přijde.

Dlouho po maturitě jsem odkládala další studium. Jak kvůli dětem, tak i času. Nutnost titulu pro zaměstnání, jenž bylo pro mě nezbytné, a zrovna probíhající nabídka v médiích ke studiu vysoké školy mě vrátila k nedokončenému snu.

Přijímací pohovor bez přijímacích zkoušek byl vítaný. Navíc nám byl odpuštěn i pětistovkový poplatek. Vše vypadalo tak krásně a jednoduše, až si říkáte, proč už jsem to neudělala dříve. Možná právě tahle myšlenka mě měla v danou chvíli zastavit.

Ať si život naplánujete, jak nejlépe chcete, a jděte si pevně za svým cílem, ne vždy se k němu dostanete šťastně.

První semestr se rozjížděl a s ním i přítel a otec mých dětí. Právě v tomto období se rozhodl opustit rodinu a nastěhovat se ke své milence. A aby toho nebylo málo, můj zaměstnavatel udělal daňové podvody. V mém životě zbyla mimo rozpadlé rodiny, výpovědi z nájmu a ztráta zaměstnání jen tma a ukrutná bolest v srdci.

Co může člověk dělat. Musí jít dál. Ikdyž nemá chuť, sílu ani přesvědčení. Jen povinnost.

Musela jsem studium ukončit a vzhledem k tomu, že jsem podepsala smlouvu ohledně platby školného, musela jsem žádat o prominutí nebo alespoň možnost částku zaplatit pomocí splátkového kalendáře.

Po měsíci oznámení se mnou komunikovalo pouze finanční oddělení. Na doporučené dopisy mi nikdo neodpovídal a na mail mi chodily pouze upomínky, pokuty a pokaždé od jiné pověřené osoby.

Po dvou letech komunikace s mailem, přišel návrh na exekuci s dlužnou částkou 167 tisíc.

Poprvé se se mnou písemně spojila jejich advokátka, která neměla ani ponětí o tom, že celé dva roky usilovně žádám o splátkový kalendář, že jsem v tíživé, finanční situaci a nemám šanci částku uplatnit najednou.

Na obzoru vyšlo slunce a návrh na splátky byl v řízení. Stačilo pouze podepsat dokumenty, které měly přijít poštou a odeslat je zpět. Nikdy nepřišly.

Díky této škole, která má před vchodem sochu s nápisem ,,I love many “, jsem přišla o byt, který musela moje maminka prodat.

Pochopím, kdybych si vzala úvěr, ten neplatila a byla potrestaná exekucí. Ale tohle se opravdu může stát snad jen v Čechách.

Jméno školy zveřejňovat nebudu. Rok 2018 poznamenal více studentů. Ti spor se školou v Chebu naštěstí vyhráli. Můžu jen poradit, nenechte se zastrašit lidmi, kteří se snaží díky vám obohatit, a ukažte jim první, kudy vlak už nepojede.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám