Hlavní obsah
Finance

Investice mě připravily o peníze, získal jsem ale cenné zkušenosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Investice do nemovitostí, opcí, akcií apod. jsou jedny ze „zaručených“ pasivních příjmů. Tedy za předpoklad, že investujete do něčeho s potencionálním ziskem.

Článek

Krátce po nástupu do první práce jsem si začal pohrávat s myšlenkou investic a budování pasivního příjmu. Ale kde začít? Na internetu se dozvíte spoustu tipů pro budování pasivního příjmu. Pro většinu možností ale potřebujete mít nemalý obnos financí, což jsem já, jako nováček na pracovním trhu, zrovna neměl. V úvahu přicházelo obchodování formou CFD, tedy rychlými pohyby na trhu. Stačilo stáhnout aplikaci, registrovat se a vložit třeba jen tisícikorunu. Do mobilu jsem si stáhl aplikaci, vložené prostředky jsem nainvestoval do různých komodit jako ropa, cukr, stříbro apod. V grafech jsem pak mohl sledovat vývoj cen na trhu a spolu s nimi i vývoj mých případných zisků.

Jeden propad za druhým

Netrvalo dlouho a téměř všechny mnou zvolené komodity ztrácely na ceně. Postupně jsem přišel o všechny vložené peníze. Aplikaci jsem se zklamáním smazal a od investování raději ustoupil.

Moje touha po pasivním příjmu převyšovala zklamání s neúspěšné investice. Po nějaké době jsem tedy zkusil štěstí ve sportovní sféře v podobě sázek na zápasy. V případech, kde byla jistá výhra, byl kurz tak nízký, že jsem z výhry ani neměl radost a u zápasů, kde byl kurz vysoký, jsem většinou prohrál. Takže po několika pokusech letěla i sázková aplikace do virtuálního koše.

Na sociálních sítích na mě jeden čas přes reklamu pokukovala jedna investiční společnost (na jméno si nevzpomenu), která nabádala ke koupi akcií firmy Uber. Všemožně na internetu jsem se dozvídal, že rostoucí společnost Uber vstupuje na akciový trh a předpokládá se raketový růst hodnoty akcií okamžitě po vypuštění. Po předchozích neúspěších by se mi tato investice mohla konečně vyplatit. Okamžitě jsem tedy kontaktoval společnost, koupil jejich prostřednictvím několik akcií, a čekal na kýžený zisk. Krátce po vypuštění akcií na trh se dozvídám, že akcie Uberu zažívají neočekávaný pád. Rychle jsem je prodal a peníze, co zbyly, vybral.

S příchodem války na Ukrajině se rozhodlo ministerstvo obrany investovat do zbrojení a to především nákupem u České zbrojovky (dnes Colt CZ). Očekávaly se tedy v následujících obdobích vyšší zisky a růst společnosti. Nakoupil jsem tedy její akcie s vidinou jistého zisku. Uplynuly tři roky, hodnota akcií společnosti mírně klesla a nebýt dividend, nevydělal bych vůbec nic.

Po letech zvrat

Plynuly nějaké roky, já přišel o dost peněz, ale získal spoustu zkušeností. Investování jsem nevzdal, ale před každou akcí si nyní důkladně prostuduji vývoj na trhu. Musím uznat, že ne vždy se investice vyplatí, ale z celkového hlediska jsem konečně dosáhl kýženého pasivního příjmu.

Investovat? Určitě ano

Každému, kdo by chtěl zkusit investovat, bych jako první krok doporučil některou z aplikací pro CFD obchodování. Aplikací tohoto tipu je na trhu mnoho. Vyberte ale takovou, která umožňuje spustit demo účet, kde obchodujete na reálných trzích s fiktivními penězi. První měsíce určitě nevkládejte vlastní prostředky. Na demo účtu nejdříve pochopte princip investování a až poté, co si budete jisti, vložte první reálné peníze.

Co nikdy nedělat

Vždy investujte jen peníze, které momentálně nepotřebujete. Musíte počítat s tím, že o ně můžete přijít.

Nikdy nevkládejte vše do jednoho nástroje. Rozložte si investice do několika komodit a nástrojů. Kupte například několik akcií, trochu zlata, vsadit můžete i na kurzové změny v měnách. Variant je mnoho.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz