Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Nákupem vánočního dárku přes internet začalo moje půlroční peklo

Foto: Michal Strych pomocí AI Gemini

Minulý rok jsem poprvé v životě koupil vánoční dárky s předstihem, bohužel však ve špatném obchodě. Po půl roce mi zboží stále nedorazilo.

Článek

Internetové nakupování by mělo být pohodlné a rychlé. Bohužel, ne vždy tomu tak je. Na vlastní kůži jsem zažil před necelým půl rokem nepříjemnou zkušenost při nákupech na jednom polském internetovém tržišti.

Na úvod nutno podotknout, že jsem zde nenakupoval poprvé a u většiny obchodníků probíhal nákup bez problémů. Vloni jsem ale narazil na jednoho prodejce, se kterým bylo problémů až příliš.

Ten den jsem toho nakupoval víc, nějaké vánoční dárky, oblečení i věci do domácnosti. Vše na jednom místě, avšak od různých prodejců. Do několika dnů dorazilo téměř vše. Dvě objednávky jsem ale v ruce neměl, přestože prodávající uváděli, že už byly doručeny.

Výmluva za výmluvou

Otevřel jsem tedy chatovací okno s prodejcem, kam jsem vložil dotaz s číslem zásilky. Odpověď přišla do několika hodin. „Ke zdržení došlo kvůli náporu během akcí Black Friday,“ stálo v odpovědi. Po dobu dalších pěti dní zásilka stále nedorazila. Obrátil jsem se tedy znovu na prodejce. Ten mě uklidňoval tím, že vše urguje u dopravní společnosti a co nevidět prý bude balíček doručen.

Jenže týdny ubíhaly a balíček stále nikde. Obrátil jsem se znovu na prodávajícího, ale tentokrát s požadavkem na vrácení peněz. Najednou jsem se z odpovědi nečekaně dozvěděl, že zboží, které jsem si objednal, ke mě putuje až z Číny, a že při přepravě došlo k jeho ztrátě. Prý mi bude expresně odesláno nové. Ok tedy, informace o původu zásilky mě sice nijak zásadně nepotěšila, ale když se prodejce snaží problém vyřešit, rušit objednávku nebudu.

Vánoce se ale blížily a objednané dárky byly stále na cestě, alespoň podle slov prodejce. Kontaktoval jsem jej tedy znovu a dožadoval se opět vrácení peněz. „Váš balíček už odletěl do České republiky,“ konejšil mě člověk na druhé straně chatu. „Nemějte strach, brzy bude u vás.“

Vánoce za námi a já nemám zboží, ani peníze

Vánoce za námi, Nový rok pomalu také a objednané dárky nikde. Snažil jsem se zrušit objednávku, ale marně. Prodejce přestal komunikovat. Celé dva měsíce jsem se ho pokoušel kontaktovat, ale ani jedna odpověď. Na onom polském online tržišti naštěstí relativně dobře funguje zákaznická podpora. I oni na můj popud kontaktovali prodávajícího, bohužel však bez výsledku. Po týdnu a několika neúspěšných pokusech o kontakt mi ale naštěstí byla vrácena zaplacená částka z jejich programu na ochranu zákazníka. Účet prodávajícího byl zablokován, pravděpodobně se totiž jednalo o podvodníka.

Paradoxem je, že jsem ve stejný den objednal dvě různé věci u dvou odlišných prodejců, od kterých mi zboží nepřišlo, a oba reagovali ve stejný čas, stejným výmluvami, a ve stejnou chvíli přestali komunikovat. Až to vypadá, že jsem náhodou narazil na jednoho podvodníka se dvěma účty.

Obezřetnost nadevše

Tento nákup sice nedopadl dobře, ale aspoň jsem nepřišel o svoje peníze. Při nákupu jsem udělal tu chybu, že jsem si nepřečetl recenze prodejce a nezjistil si, odkud mi objednané zboží přijde. Vyhnul bych se tak možná komplikacím s nákupem a nemusel jsem na poslední chvíli shánět náhradní dárky k Vánocům.

Rada na závěr: Nakupování přes internet má sice svá rizika, ale není třeba se ho bát. Když budete nakupovat od dobře identifikovatelných a ověřených obchodů (ne jako já), nebezpečí ztráty peněz tím výrazně snížíte.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz