Článek
Je šestá hodina ranní a při cestě na vysněnou dovolenou vidím ve zpětném zrcátku, jak se na nás řítí, typicky pro Audi, černobíle maskované SUV. Okamžitě žhavím telefon, abych ze sedačky spolujezdce nafotil co nejdetailnější snímky. Během několika desítek vteřin, kdy jsme kroužili kolem tohoto zahaleného krasavce, se mi podařilo získat záběry, díky kterým je možné odhadnout o jaký model se jedná a udělat si alespoň částečnou představu o jeho vzhledu ještě před oficiálním odhalením.
Porsche Česká republika, patřící pod stejná koncernová křídla jako Audi, uveřejnilo na svých stránkách plány čtyřkruhé automobilky pro roky 2024 a 2025, kdy hodlá představit hned 20 novinek, z nichž polovina má být plně elektrifikovaná. CEO společnosti Gernot Döllner nastínil jakým směrem se bude Audi vyvíjet: „V následujících letech budeme krok za krokem rozšiřovat naši nabídku elektrických modelů. Zároveň omladíme naše modelové portfolio se spalovacími motory. Tím získáme silnou a flexibilní pozici pro transformaci k plně elektrifikovanému portfoliu. Již za několik dnů představíme novou modelovou řadu: Audi A5. Audi A6 e-tron bude následovat na konci července a nové Audi Q5 na podzim.“
Ze zmíněných modelů můžeme snadno odhadnout, že se jedná o ten poslední, tedy Audi Q5.
Osvědčený recept na úspěch ve třetí generaci
Audi Q5 popisuje Döllner jako osvědčený recept na úspěch. „Audi Q5 po více než 15 let reprezentuje úspěch značky Audi. S třetí generací našeho nejúspěšnějšího SUV zahajujeme letos na podzim obnovu portfolia SUV se spalovacími motory a částečně elektrifikovanými variantami.“
Zachycený vůz je pravděpodobně se spalovacím motorem, což je patrné především z perforované masky chladiče. Co se týče designu, žádnou revoluci nečekejte. Audi nikdy nijak zásadně nevybočovala ze svého jazyka a není tomu tak ani u nové Q5, což je dobře. Oproti aktuálnímu modelu můžeme čekat ostřejší tvary, více zkosenou záď a sportovně vypadající protáhlou střechu nad pátými dveřmi. Co se týče světlometů, pravděpodobně došlo k jejich rozdělení, jak je tomu například u Škody Karoq, kdy je horní linie zásadně užší a přibyla dodatečná světla pro denní svícení. Vůz působí robustnější dojmem než aktuální model a na fotografiích vypadá podstatně větší než v reálu.
První dojem z maskovaného modelu máme vesměs pozitivní, o to více se nyní nemůžeme dočkat oficiálního představení na podzim tohoto roku.
Zdroj: Porsche, Michal Strych