Článek
Samoobslužnými pokladnami to začalo, samoobslužným pultem lahůdek to možná bude pokračovat. Nedávný incident z jednoho hypermarketu ukazuje, že není až tak složité se sám obsloužit.
Vše začalo čekáním na obsluhu před pultem lahůdek v jedné české pobočce nadnárodního řetězce. Zdroj uvádí, že se jedná o hypermarket ve Vsetíně, avšak místní se proti tomuto tvrzení ohrazují. Na zveřejněném videu je mladík, který se po dlouhém čekání na obsluhu rozhodl konat a obsloužit se sám. Tomu údajně předcházelo až půlhodinové čekání na pracovníka pultu lahůdek, který byl dle vyjádření hypermarketu 33 minut na toaletě kvůli zdravotním problémům.
Mladík ve vsetínském marketu se obsloužil sám. Obsluha strávila 33 minut na toaletě K netradiční situaci došlo v jednom z vsetínských supermarketů. Mladík, který si chtěl zakoupit zboží z obslužného úseku, se nakonec musel obsloužit sám, protože zaměstnanec prodejny strávil na toaletě dlouhých 33 minut. Když není obsluha, zákazník si poradí Podle svědků se mladý muž několik minut trpělivě rozhlížel po personálu a dokonce se pokoušel obsluhu přivolat. Když však nikdo nepřicházel, rozhodl se vzít věci do vlastních rukou. Opatrně prošel za pult a začal si připravovat vlastní objednávku. „Nejdřív jsem si myslel, že je to zaměstnanec, co se jen převlékl, ale pak jsem si všiml, že to dělá dost nejistě,“ uvedl jeden z nakupujících. Dlouhá pauza vzbudila pozornost Zaměstnanec, který měl obslužný úsek na starosti, se nakonec objevil po více než půlhodině. Podle oficiálního vyjádření supermarketu šlo o „neodkladné zdravotní důvody“. Někteří zákazníci však nebyli spokojeni s tím, že obchod nebyl schopen zajistit náhradu. Mladík po své improvizované směně odešel s úsměvem a zaplaceným nákupem. Personál mu sice neprojevil nadšení, ale zákazníci jeho iniciativu ocenili. „Aspoň to tam stálo za něco,“ poznamenal s úsměvem jeden z přihlížejících.
Posted by Vsetínské televizní noviny on Saturday, March 15, 2025
Ze záznamu je patrné, že mladík, který není zaměstnancem prodejny, přichází do prostoru pro personál a vidličkou si na připravený papír nabírá šunku. Zboží následně přemístí na váhu a něco na jejím ovládacím panelu mačká. V tomto okamžiku záznam končí. Mladík si údajně nabranou šunku odnes spokojeně k pokladně a zaplatil.
Incident ukazuje, že obsloužit se na pultu lahůdek není příliš složité a zvládne to hravě i nezaškolený člověk. Když už si tedy zboží před zaplacením sami markujeme na samoobslužných pokladnách, proč nezavést i samoobslužný pult s lahůdkami. Přeci i ovoce a zeleninu si v mnoha obchodem vážíme sami.
Mnoho lidí by tento krok ze strany prodejců možná uvítalo. Zmíněné samoobslužné pokladny umožňují nákupy bez jediného kontaktu se zaměstnanci, což je pro mnohé méně socializované jedince nedocenitelný bonus. Pokud by se tedy přistoupilo i k samoobslužným pultům lahůdek, nakupování by dostalo opět trochu jiný rozměr.
Bez ztráty komfortu, kdy si můžete z obchodu odnést přesně takové množství lahůdek, jaké chcete a nespoléhat se jen na předbalené krabičky, si budete moci bez front a jediného kontaktu s živým člověkem. Velkým bonusem navíc bude fakt, že namísto hromady krabiček a obalů od balíčků v regálu, vznikne po vašem nákupu jen jeden umaštěný papír.
Řetězce navíc ušetří, jelikož nebudou muset zaměstnávat několik pracovníků, kteří by obsluhovali na pultu, ale pouze jednoho doplňovače.