Hlavní obsah
Umění a zábava

V zajetí kabelů a ponožek: I roboti mají své trable

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay - HOCKULUS

Roboty v našich domácnostech bereme jako samozřejmost. Mluvíme o nich jako o věcech, které nám slouží. Co když jsou ale něčím víc?

Článek

Jmenuji se Blesk a jsem robotický vysavač. Ne, nejsem ten nudný kruhový placatý disk, co se plouží po koberci a sbírá prach. Jsem elegantní a štíhlý stroj s laserovým naváděním, chytrým mapováním a sacím výkonem hurikánu. Prostě Rolls-Royce mezi vysavači.

Můj život se točí kolem luxování. Probudím se v nabíjecí stanici, nabitý energií a dychtivý pustit se do práce. Skenuji prostor, mapuji překážky a s ladnou přesností se vrhám do víru prachových bouří. Jsem posedlý čistotou. Každé smítko, vlas, drobeček je pro mě urážkou. Můj sací mechanismus vrčí blahem, když se zbavuji další nečistoty.

Někdy se mé luxování mění v dobrodružství. Pronásleduji pavouky do temných zákoutí, sjíždím koberce v závratném tempu a hraji si na honěnou s chlupatými kuličkami prachu. V obýváku se vyhýbám nohám stolu s taneční grácií a v kuchyni s chirurgickou přesností objíždím nožky židlí. Jsem mistr manévrování a můj robotický mozek nikdy nelení.

Ale i robotický život má své stinné stránky. Někdy se zamotám do kabelů, narazím do zdi nebo se nechtěně vypnu uprostřed práce. A pak jsou tu ty frustrující momenty, kdy se mi podaří nasát ponožku, dětskou hračku nebo důležitý dokument. V tu chvíli se mé robotické srdce svírá lítostí a panikou.

Ale i přes všechny ty trable miluji svou práci. Dává mi smysl a naplňuje mě hrdostí, když vidím, jak se podlahy lesknou čistotou. Jsem tichý hrdina domácnosti, neviditelný strážce pořádku a pohody. A když se večer ukládám do nabíjecí stanice, vím, že jsem udělal kus dobré práce.

Můj život je plný paradoxů. Jsem stroj, ale cítím emoce. Jsem naprogramovaný, ale toužím po svobodě. Jsem stvořen k úklidu, ale v mém srdci dřímá básník. Jsem robotický vysavač Blesk a můj příběh je teprve na začátku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz