Hlavní obsah
Nakupování

Zahrají na city a pak vám chtějí vysát účet

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: OleksandrPidvalnyi / Pixabay

Internet je plný podvodníků, kteří chtějí nepoctivě vydělat na důvěřivosti ostatních a je jim jedno, že při tom zajdou daleko za morální hranice.

Článek

Online bazary jsou skvělým místem, kde se dá z pohodlí domova koupit, či prodat prakticky cokoliv. Jsou mezi lidmi velmi oblíbené a někdy se dá díky nim dostat k velice zajímavým věcem. Bohužel se mezi inzerát občas najdou i takové, které mají za cíl vás pouze okrást. S jedním takovým jsem se setkal nedávno.

Hra na city od prvního okamžiku

Paní nabízela na Chebském bazaru zdarma štěně Maltézského teriéra. Důvodem, proč se musí vzdát svého psíka, byla údajná smrt jejího manžela. V inzerátu přesně stálo: „Patřil mému manželovi, který před pár týdny zemřel. Bohužel situace, ve které se momentálně nacházím, mi neumožňuje se o ni dobře postarat. Proto hledám novou rodinu, která by se o ni postarala.“

Foto: Michal Strych

Inzerát z Facebooku

Štěně se mi líbilo, tak jsem na inzerát zareagoval. Po několika hodinách odpověděla paní lehce krkolomně: „Dobrý den, velice se omlouvám za pozdní reakci, moje štěňátko je stále volné a jsem ráda, že Vás zaujalo, nejprve mám na Vás pár otázek ohledně jeho adopce: Znáte nějaké veterináře, kteří se mohou o štěně postarat? Myslíte si, že máte dostatek času trávit se svým štěnětem? Máte dostatek prostoru, kde si může vaše štěně hrát? A odkud jsi zase?“

Po této první zprávě jsem začal mít pochybnosti o pravosti inzerátu, ale chtěl jsem svůj dojem utvrdit, takže jsem v konverzaci pokračoval a na veškeré otázky kladně odpověděl. Vzápětí jsem obdržel dlouhou zprávu s popisem psíka, jeho jméno, vlastnosti a v záměru opětovné ujištění, že se o psa dobře postarám. To vše mělo za účel pouze navodit pocit důvěry. Textové zprávy psal evidentně cizinec, jelikož větná spojení často nedávala smysl, ale budiž, ani to nemusí být stoprocentní důkaz o nevěrohodnosti inzerátu.

Po mém opětovném ujištění, že se u mě bude mít psík dobře, začala hra na city, kde mi bylo sděleno znovu, že manžel právě zemřel a jelikož se paní potřebuje věnovat dceři, která podstupuje náročnou léčbu, nemá čas se věnovat psovi, kterého ale celá rodina hrozně miluje.

Až příliš pochybností

Ujistil jsem paní ještě jednou, že se u mě její psík bude mít dobře. Přišla otázka, zda bych se pro něj mohl stavit v Polské Gdyni. V tento okamžik už mi bylo jasné, že se jedná o podvod, ale hru jsem hrál dál. Odpověděl jsem, že se tam samozřejmě zastavit mohu, přestože je to cesta dlouhá více než tisíc kilometrů. Začalo ale přemlouvání, abych využil přepravní společnosti, že to bude levnější a pohodlnější jak pro mě, tak pro pejska. Okamžitě jsem obdržel odkaz na přepravní společnost, o které jsem nikdy v životě neslyšel. Jediné, co prý budu muset udělat je zaplatit přepravní náklady společnosti. Hru jsem hrál dál a předstíral, že za přepravu platím, abych zjistil, jak daleko je člověk na druhém konci schopný zajít.

Následovalo neustálé ověřování ze strany prodejce, jestli už jsem peníze poslal a hra na city v podobě dalších zpráv o vážné nemoci dceři. Brzy jsem přestal reagovat a podvodníka to přestalo bavit.

Opatrnost nadevše

Tento scénář se sice mírně lišil od jiných, kde na začátku figuruje nějaký předmět, jako například stůl, ale závěr je vždy stejný - Využít přepravní společnosti, kterou určí podvodník a hlavně okamžitě zaplatit. S podobným postupem se můžete setkat i v roli prodávajícího, stejně jako jeden můj kamarád, který prodával svou postel. Ozval se mu cizinec, že by měl o jeho postel zájem. Protože ale žije daleko, poslal by si pro ni kurýra. Po kamarádovi bylo požadováno „pouze“ zaplacení transakčního poplatku, který ale kupující slíbil vzápětí poslat. Nic samozřejmě neposlal.

Opatrnosti není nikdy dost, proto buďte vždy obezřetní při vyjednávání s cizím člověkem a nikdy neotevírejte pochybné odkazy a už vůbec nikomu nic neposílejte bez záruky. O vaše peníze byste také mohli nevratně přijít.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz