Hlavní obsah

Nejen povinné poplatky

Jdeme od deseti k pěti a na vyděračských poplatcích se to projevuje.

Článek

V poslední době se rozhořely boje o televizní a rozhlasové poplatky s odůvodněním, že stávající už nestačí pokrýt náklady na jejich provoz. Bez ohledu na to zda někdo má, či nemá příslušný přijímač vymyslel někdo fintu, že poplatky bude platit každý, kdo má počítač, nebo chytrý telefon, nebo jen připojení k elektrické síti, což je v Česku prakticky každý. Tak trochu mi to připomíná pohádkovou daň z komína, z oken či vozíku. A o kvalitě programů už kdosi prohlásil, že nebýt archivu pořadů, tak televize nemá co vysílat. Protože trpím trochu sluchovou vadou a nechci zbytečně pouštět televizi nahlas, mám zapnutý na obrazovce doprovodný text. Co tam se vyskytuje hrubých chyb, zejména i-y, to se jinde nevidí, ani v pomocné škole. Dělá to počítač, (pak má špatný program), nebo člověk (pak by měl jít znovu do základní školy).

Jsou země, kde se za příjem signálu veřejnoprávních sdělovacích prostředků neplatí, dokonce ani za internetové připojení. Ale to jsou některé rozvojové země třeba v Africe. To si taková země jako Česko nemůže dovolit, prestože jsme našimi vládními činiteli ujišťováni, jak dobře si naše ekonomika vede. Z lidí se snaží stát i soukromé objekty pomocí různých poplatků jen vytahovat peníze. Každý úkon v bankách je zpoplatněn, každé místo k stání je v centrech měst zpoplatněno, i když se jedná o běžnou komunikaci a ne parkoviště, nesrozumitelné poplatky máme i na vyúčtování energií jednou za dodávky a pak za distribuci, to se pak nedivme, že v místech s malým odběrem kilowathodina vyjde kolem 70 korun bez poplatku se nedostanete mnohdy ani na WC a to i v zařízeních, kde jsou ze zákona povinná.

Jak to asi dělají soukromé televize a rádia? To všichni víme, šíří reklamy, za které dostanou od zadavatelů zaplaceno. Je to jen obchod, ze kterého tyto firmy financují své vysílání. A stačí jim to, dokonce i na vlastní produkci pořadů, u některých dokonce více a lépe, než státní sdělovací prostředky. Ale ty také vysílají reklamy. Ale ty tvrdí, že peníze z reklam odvádějí na dobročinné účely. Kolik a kam se v jejich neprůhledném hospodaření asi nedá nikdy dopátrat. Ale finta je v něčem jiném. Příprava vysílacího programu samozřejmě něco stojí. Pokud je ale ve vysílání za hodinu třikrát vysílání reklam po osmi minutách, pak místo hodinového vysílání stačí vytvořit program jen na 36 minut, to je 60 % programu, protože reklamy vytváří zadavatel. A za tohle vše chtějí ještě více peněz, máme ještě zvyšovat poplatky za něco, co mnozí ani nemohou využívat?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám