Hlavní obsah
Aktuální dění

Romové odsoudili vulgární a rasistický projev kamaráda zabitého Nikolase

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Na sociálních sítích se šíří video z včerejší brněnské pietní akce na které vystoupil člověk, který tvrdí, že byl kamarádem usmrceného Nikolase. Při poslechu jeho slov zůstává rozum stát.

Článek

„Dobrý, já jsem Milan Štajn a zrovna bych chtěl říct jednu věc,“ začíná svůj krátký proslov mladík v černé větrovce s kšiltovkou na hlavě.

„Je mi líto, co se mu stalo, fakt, miloval jsem ho, naučil mě vařit, bydlel jsem s ním“. Co přesně ho nebožtík Nikolas naučil vařit, mladík nezmínil.

Chodili jsme podělávat gádže

„Ukázal mi jak dřít v práci. Jako pravý čávo jsme dřeli a kopali jako čur**i lopatou a normálně jsme chodili podělávat gádže.“ Z davu se v tom okamžiku ozve pobavený smích, načež jeho posledním slovům část posluchačů zatleská.

„Ale řeknu jednu věc. Mezi náma Romové a gádžema to bylo dobrý, dokud nedošli Ukrajinci, jelikož ty Ukrajinci to tady úplně převrátili,“ pokračuje mladý muž.

Mám ho v srdci

„Mám ho v srdci, ale nikdo mi ho nevrátí. Už ho tady nebudu mít, nebudu s ním spávat, nebude spávat s holkou a já vedle,“ dodá mladík, načež zakroutí hlavou, otočí se a vrátí mikrofon jednomu z pořadatelů. Jeho projevu naslouchalo zhruba 1000 účastníků piety.

Ministr spravedlnosti Blažek upozorňuje na dvojí metr

Nad slovy, která během piety zazněla se o pár hodin později ve svém tweetu pozastavil současný ministr spravedlnosti Pavel Blažek. „Kdyby český ‚Ne-Rom‘ veřejně za potlesku davu vzpomínal, jak ‚podělával Cikány‘, byl by to skandál a fašismus.“ Ministr zároveň upozornil na skutečnost, že média tuto informaci svým čtenářům zamlčela.

„Když to v obráceném gardu o ‚Gádžích‘ řekne Rom a k tomu přidá výpady proti Ukrajincům, zamlčí se to. A to není nejen správné, to je přímo škodlivé,“ upozornil ministr.

ROMEA: Romové projev odsuzují

„Musím říct, že s vystoupením toho mladíka na dnešním shromáždění v Brně absolutně nesouhlasím. Bylo chybou pořadatele, že mu umožnili vystoupit,“ kritizoval vystoupení mladíka Cyril Koky, odborný referent pro oblast národnostních menšin na Krajském úřadě Středočeského kraje.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz