Hlavní obsah
Lidé a společnost

Takhle vypadají mladí muži, kteří utekli z Ruska před povolávacím rozkazem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Miroslav Semecký

Muži z Ruska, kteří utekli před narukováním do armády. Většinou přišli z nějaké exsovětské země a Emiráty zkusili jako jednu z možností, jak si trochu zlepšit životní úroveň.

Článek

Minulý rok jsem dostal na starost byt ve čtvrti Sharjah, blízko Abú Dhabi. Jedná se o jeden z nejkonzervativnějších ze sedmi emirátů. V Kuvajtu jsem poznal pána, který měl kamaráda v Emirátech a chtěl rozjet Airbnb byznys. Hledal člověka, který by celý (prázdný) byt připravil, stanovil ceny, staral se o hosty, odpovídal na zprávy, řešil by rezervace a přijímal platby.

Tady jsem!

Připravit byt trvalo necelých 14 dní. Ne snad proto, že by se to nedalo stihnout dříve, ale proto, že pan majitel (pronajímatel) byl držgrešle a stále hledal nejlevnější zboží (matrace, postele, povlečení).

Tak už to u milionářů bývá, no.

První rezervace byli dva mladí muži z Číny. Obchodníci s hnojivy. Napsali mi ve čtyři hodiny ráno, že jim uletělo letadlo a že hledají místo k přespání. Já, jakožto správný internetový ponocovatel, jsem jim obratem odpověděl a okolo páté ranní už oba vystupovali z taxíku před domem (druhý den mě za pozdní Check-in pozvali na oběd do místního indického bistra).

Zde přichází Rus…

No a po chlapcích z Číny byli překvapivě všichni hosté mladí muži z Ruska, kteří utekli před narukováním do armády. Většinou přišli z nějaké exsovětské země a Emiráty zkusili jako jednu z možností, jak si trochu zlepšit svou životní úroveň. Možná tomu pomohl fakt, že jsem cenu ubytování stanovil opravdu nízko, protože jsem chtěl do začátku co nejvíce pozitivních hodnocení. Navíc umístění blízko letiště bylo také velké plus.
Každý z nich mi řekl, že než aby vzali do ruky zbraň a šli vraždit své bratry z Ukrajiny, raději budou žít ve vyhnanství.

A bohužel též každý z nich z Emirátů odletěl zpět, protože zjistili, že je to země, která je pro ně finančně nákladná.

Foto: Miroslav Semecký

Jeden z ruských hostů

Dnes jsem si přečetl zprávu, že v Petrohradu byl zničen bytový dům bezpilotním letadlem. Od jásání mě odradil fakt, že v onom domě mohly bydlet matky těchto chlapců nebo jejich další příbuzní. Nakonec jsou to obyčejní lidé, kteří doplácí na Putinovu rozpínavost. A zatímco on žije v přepychově zařízeném bunkru kdesi v podzemí a servírují mu ty nejlepší lahůdky, mladí lidé s ruským pasem bloumají po světě a hledají místo, kde budou moci zůstat do konce války.

Foto: Miroslav Semecký

Dva hosté to zapíchli v obýváku


Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz