Hlavní obsah
Cestování

Jak plánuji výlety

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Moje inspirace

Článek

Samozřejmě, než se člověk vydá na výlet, je za tím i dost času doma, nebo aspoň já si najdu aspoň základní informace doma v teple, ale v době chytrých telefonů je to jednodušší a člověk nemusí mít vše do detailu naplánované.

Cestování

Základní informace hledám na idosu, poté dohledávám na stránkách dané společnosti. Na cesty do Prahy využívám stránky RegiJetu, kde mám účet, tudíž mám cenu o trochu levnější, lístky mužů 15 minut před odjezdem zrušit. Bohužel, co se týče vlaků, tak mi provozovatel poslední dobou spoje rušil, nebo přesouval. Také dostáváte informace o zpoždění přez SMS. Co se týče ČD, tak i zde mám svůj účet a můžu si kupovat lístky on-line i zde se daji 15 minut před odjezdem zrušit. Nově jsem si pořídila In-kartu 25, tak uvidím, jestli se to vyplatí. Bydlím v Libereckému kraji, takže po Liberci využívám Idol s kartou Idol je spojení taky o trochu levnější. Dá se koupit i celodenní za 150 Kč. Trochu problém je u Arrivy, tam sleva není tak velká, nebo mi to aspoň přijde. V Ústeckém kraji funguje DÚK, který je taky výhodnější. Celodenní lístek stojí 170 Kč.

Co navštívit?

Zde kombinuji více zdrojů. Jako první je webový portál Kudyznudy, kde si většinou vyberu, kam se vyprávím. Když mám určený cíl, zjišťuji, jestli se tam vůbec dostanu. Poté zjišťuji na mapy.cz, co je zde za další zajímavosti v okolí. Další zdroj je Turistický deník, jelikož sbírám turistické vizitky. Poté si na mapách utvořím trasu, kterou bych chtěla absolvovat. Začínám samozřejmě od věci, které chci hlavně navštívit, nebo podle otevírací doby. Spousta míst je otevřená jen přes sezónu či jen v některé dny, což mě občas překvapí :-). Dalším zdrojem jsou různé informace z internetu a sociálních sítí, občas se vydám i na organizovaný výlet, ale poslední dobou zjišťuji, že jsem trochu individualista a zas tak mě to neláká. Jsem taky členem jednoho Libereckého turistického spolku, takže s nimi občas vyrazím nebo se inspiruji místy, kam se vydávají. Dalším mým cílem je navštívit různé kategorie - navštívit všechny památky Unesco, všechny krajská města, Zoologické a botanické zahrady či bazény a koupaliště.

Plány

Vždy je lepší mít více variant a krizové řešení. Nejet úplně posledním spojem - ne že by se mi to nestalo. Já osobně chodím radši dříve - abych zjistila odkud spoj jede, jestli nenastala nějaká změna. Samozřejmě se mi povedlo, že mi několikrát spoj ujel před nosem a musela jsem čekat na další, několikrát dobíhat na poslední spoj, naštěstí jsem to vždy stihla a popravdě řečeno doufám, že se mi to nestane, že by mi poslední spoj odjel před nosem, i když už jsme jela i stopem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám