Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Kam za vodou?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: My Trips

Plavecký bazén v České Lípě

Kam si jít zaplavat?

Článek

V České republice je spousta míst kam si jít zaplavat i já jsem jich pár navštívila. Některé teda už před delší dobou. Mě osobně nevadí přírodní koupání.

Liberecký kraj

Liberec

Bazén

Jelikož nejvíce času trávím v Liberci je pro mě Liberecký bazén asi nejlepší :-). Je zde 50 m bazén na plavání se 4 drahami pro plavce a zbytek je pro volné plavání. Dva tobogany s mělkým dojezdem. Červený je více retro a trochu nebezpečný ve stříbrným je trochu tma, ale není to tak hrozný a většinou tam svítí světýlka. Dále je zde skluzavka s mělkým dojezdem, 25m bazén pro děti, potápěčská věž, vířivky a sauna. Skokanské můstky, které otevírá plavčík. Divoká řeka je už dlouho mimo provoz. V létě je v provozu sluneční louka. Samozřejmě nechybí sauna, ale tu já nemusím. No a teď to negativní. Bohužel je vidět, že bazén potřebuje opravit a škoda, že se to nestihlo v době, kdy byl zavřený při kovidu. Skříňky jsou na zámek s klíčem, ale to není tak hrozný. Pro mě osobně je nejhorší, že na záchodech se nedá zamknout a sušák na vlasy už taky moc nefunguje. Budeme si muset dva roky počkat a uvidíme, jak to dopadne, co bude lepší a co horší.

Přehrada Liberec

Rozhodně po tom, co udělali nové schody do vody, to bylo lepší. Trochu nevýhoda je terén, není zde rovný prostor na opalování a tráva by taky mohla být lepší a bez kytek z důvodu včel a vos. Občerstvení je taky fajn. Je zde i hřiště na plážový volejbal. Já bych uvítala více vyžití pro děti - lepší hřiště, skluzavky do vody nebo něco takového. Bohužel se taky rekonstruuje, a ještě rok by měla, ale asi to bude dýl.

Vodní nádrž Fojtka

Je kousek vlakem od Liberce, a taky je to zde fajn. Občerstvení by tu taky mělo být. Je zde i nudapláž, tak je dobré si to zjistit, aby člověk nebyl překvapen.

Vesecký rybník

Běžně se mu říká Tajch. Já osobně jsem se v něm asi nikdy nekoupala.

Koupaliště

V Liberci je ještě Lesní koupaliště, koupaliště Sluníčko a Vápenka, ale i když jsem z Liberce, nikdy jsem, zde nebyla tak třeba letos.

Aquapark v Babyloně

Vstup v neděli na celý den je za 490 Kč, ale později odpoledne je to levnější. Je to teda spíše zábavní park, moc plavat se tam nedá. Výhoda pro lidi co neumějí plavat je, že všude dosáhnou na dno. Je tam takový větší bazén, kde se dá i trochu plavat, je zde fontána a bublinky. Pak je zde taková chodba v jeskyni, kde jsou různá zákoutí a vířivka s teplou vodou a pak takový bazének s klouzačkami. Pak je zde dětská část s iglú, divoká řeka a část pro menší děti a vodní hrad. Taky jsou zde tři tobogany a jeden trychtýř. Já osobně jela jen žlutý a oranžový. Ve druhém patře je občerstvení, ale přišlo mi to drahé. Pak je zde spousta lehátek, kde se dá odpočívat. Asi jít tam jednou za rok je fajn, ale bohužel je to trochu dražší a přeci jen já radši plavu.

Malé koupaliště by mělo být i v Autokempu Liberec u Kauflandu, ale jestli je to i pro veřejnost netuším. Další malé přírodní koupaliště se nachází v Kryštofově údolí.

Věřím, že v Liberci je více míst, kam si jít odpočinout do vodního světa, ale víc jich neznám, ale třeba se ještě něco objeví třeba v rámci fitka, kam se chystám.

Jablonec nad Nisou

Bazén

Pro mě je trochu naprd. Je zde 25 m bazén a to když chci plavat 2,5 km, tak mě to nebaví. Červený tobogan je relativně prudký, ale do mělkého dojezdu a žlutý jsem nezkoušela - nemám rada když je konec do hluboký vody. Byla jsem zde jen jednou a stačilo mi to.

Přehrada

Samozřejmě i Jablonec má svoji přehradu a asi je lepší než v Liberci i když v Jablonci jsem viděla i ty ryby, jak byla čistá voda, ale osobně jsem se s nimi nepotkala, takže v pohodě.

V okolí Jablonce se taky nachází několik dalších koupališť, a to v Rádle, v Lučanech nad Nisou či u Rychnova u Jablonce nad Nisou.

Jablonné v Podještědí

V Jablonném v Podještědí se nachází přírodní koupaliště. Když jsem tam byla naposledy, byla zde nafouknutá skluzavka do vody a nějaká trampolína, pro menší děti. Je zde i občerstvení a kemp. Vstup stal na celý den 35 Kč. Koupaliště se nachází kousek od vlakového nádraží.

Česká Lípa

V bazéně je 25 m bazén, divoká řeka, vířivky. Samozřejmě nesmí chybět tobogan s mělkým dojezdem a klouzačka, která je do nízkého bazénu.

V České Lípě se nachází také rybník Dubice, kde by mělo vzniknout nové koupaliště, ale i na rybníce se nachází spoustu vodního vyžití. Mělo by tam být i nějaké občerstvení.

Zákupy

I zde se nachází přírodní koupaliště s malou klouzačkou a občerstvením. Je zde i sociální zařízení se sprchou. Vstupné bylo zdarma. Koupaliště se nachází taky nedaleko vlakové zastávky.

Pardubický kraj

Pardubice

V Pardubicích se nachází aquapark i s venkovní částí, kde jsem teda ještě nebyla. Vstupné je rozdělené do několika zón a různé dlouhé časy. Zóna 1 je plavecký bazén 50 m nebo 25 m a fitness centrum, 2 zóna je i s aquaparkem a třetí zóna je i s wellness. 4 zóna je venkovní část, ale jestli se dá chodit jak ven i dovnitř to netuším. Třeba v Liberci to šlo. Ve Fitku je asi to základní vybavení - rotoped, běžecký pás, veslování trenažér, něco na posilování, prostor na protažení. Je zde možnost si koupit i nějaké pití a za 15 Kč si půjčit ručník. Plavecký bazén je celý rozdělení do drah a není tam teda volná část na plavání. Ale byla jsem tam teda jen 2× a nebyl žádný problém, že bych do někoho narazila nebo tak. Plavecký bazén 25 m jsem nevyužila. V zóně aquaparku je divoká řeka, skluzavka tobogán s kruhy, divoká řeka, vlnobití to je celkem fajn. Pak je tam takový relaxační bazének a vířivka. Je zde i dětský bazén s klouzačkou, který je za vířivkou. Dále je zde skokanské prkno a bazén s horolezeckou stěnou. Ve welness je vířivka a různé malé komůrky ve kterých je sauna, ledová sauna kde je, trochu zima, bylinná sauna a další. No jak už jsem psala já na to moc nejsem. Kdybych tam mohla chodit v plavkách bylo by to pro mně mnohem lepší. Ve čtvrtek je wellness jen pro ženy, pokud se nic nezměnilo.

Dnes jsem šla ve všední den, samozřejmě jsem počítala s tím, že bude probíhat výuka plavání, ale překvapilo mě, že i v 16 hodin. Ale je zde tabule na které je napsané, které dráhy jsou obsazené a které jsou pro veřejnost. Ale i tak to bylo v pohodě, ale příště asi radši v neděli.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám