Hlavní obsah
Umění a zábava

Byl jsem s přítelkyní v kině na Barbie: Můj skepticismus rozmetala růžová koule na kusy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Tima Miroshnichenko / Creative Commons / pexels

Po delší době jsme s přítelkyní před pár dny zavítali do pražského kina na médii propíraný film Barbie. Měl jsem předsudky a šel do kina s tím, že to pro mě budou dvě hodiny nudy. Nic takového se ale nekonalo.

Článek

V kině už jsem nějakou dobu nebyl. Ne, že bych byl až tak nespolečenský, ale zkrátka v  poslední době nepromítali v kinech nic, co by mě zaujalo. Přítelkyně si ale přála vidět hraný film o panence Barbie, provázela jí totiž dle jejích slov celé dětství. Tak jsem se po nějakém to přemlouvání nechal přesvědčit a vyrazili jsme.

K filmu jsem byl skeptický a šel jsem do kina s tím, že to pro mě bude vyhozený čas, ale co bych přece pro svou drahou polovičku neudělal. Když film začal, obrátil jsem oči v sloup a začal jsem to sledovat. Začátek byl opravdu kýčovitý a já si vyčítal, že jsem se jen nechal přemluvit a nedělal něco smysluplného.

Barbie totiž žila ve světě, kde vše bylo růžové a naprosto dokonalé. Když však i v tomto růžovém ráji začalo docházet k podivným událostem a Barbie musela do lidského světa, dostal film tu pravou šťávu a konečně se rozjel. A musím říci, že jsem se i já začal bavit. Pravda, film je opravdu hodně ulítlý, ale scény, které se na sebe v lidském světě začaly kupit, byly jako slet bláznivých událostí. Bylo to mnohem vtipnější, než jsem čekal. I pro muže. A to opravdu nejsem fanda romantických filmů. Nechyběly tomu dobré nápady a ta správná ztřeštěnost.

Tady asi rozměr pro malé děti, které Barbie v kinech navštíví, končí. Ale ono je to i pro dospělé. Je to neskutečně povedená satira s feministickým podtónem. Někdy dokonce drsná, ale zároveň citlivá ke všem, kdo film sledují. Začínal jsem zjišťoval, že hltám každou scénu.

Byl jsem z té absurdity naprosto v šoku a nemohl odvrátit zrak. Sledoval jsem film takřka bez mrknutí oka až do strhujícího finále. Bavily mě i hudební čísla, která v těchto filmech většinou nemusím, ale tady to byl skvělý doplněk, který prostě fungoval.

Velkou zásluhu na tom, že jsem film dokoukal do konce, a dokonce toho nelituji, mělo i skvělé herecké obsazení. Margot Robbie v roli Barbie byla dokonalá. Trochu ji zastiňoval představitel Kena Ryan Gossling, který byl naprosto famózní, přestože jsem nebyl skálopevně přesvědčen, zda si s takovou rolí dokáže poradit. Bylo na něm ale vidět, jak si ji užívá. I když to byla absurdita a neskutečný kýč, celé to působilo právě díky těmto hereckým výkonům tak nějak opravdově.

Už dlouho si nepamatuji takhle rozesmáté kino. Každou chvíli celý sál vybuchl v hlasitý smích a já musel s ním. Prostě to nešlo udržet. Nakonec jsem rád, že jsem se nechal přemluvit. Užitečné mi to k životu nebude, ale skvěle jsem se odreagoval a strávili jsme s přítelkyní krásný večer. A o to přece šlo.

Takže pokud budete mít možnost zaskočit do kina na Barbie, dobře rozvažte, zda je to film pro vás. Já za sebe ale říkám, že když bavil mě, tak už musí alespoň trochu pobavit každého. Za mě to byla jedna velká růžová bomba.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz