Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Jsem napůl muž a napůl sapiosexuál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Markus Winkler / Creative Comons / Pexels

V dnešní rozbouřené době se často setkáváme s termíny jako je homosexualita či bisexualita. Je potřeba si ale uvědomit, že mezi námi žijí i sapiosexálové.

Článek

V dnešní moderní a poněkud uspěchané době se setkáváme s mnoha odlišnými sexuálními identitami a orientacemi. Pojmy jako pansexualita nebo dnes už zcela běžná homosexualita a bisexualita nás nemohou nijak zaskočit, neboť se staly hojně diskutovanými a relativně běžnými pro většinu vyspělé populace. Nicméně se v posledních letech objevil poměrně nový termín, a to sapiosexualita, do které se kategoricky do určité míry řadím i já sám osobně. Slovo „sapiosexualita“ pochází z latiny a dalo by se odvodit ze slov „sapere“, což znamená „být inteligentní“.

Sapiosexualita je tedy taková sexuální orientace, kdy jsou pro jedince atraktivní, respektive ho přitahují, lidé, kteří disponují vysokým inteligenčním kvocientem. Klíčovým faktorem pro vytváření emocionálních vztahů pak mohou do určité míry být i vědomosti a používání zdravého „selského“ rozumu. Fyzická přitažlivost je tedy pro sapiosexuály až na druhé koleji hned za schopností jedince přemýšlet, výjimečně se vyjadřovat a sdílet svoje myšlenky. Dalo by se tedy říci, což platí i pro mou osobu, že u svého protějšku mě nejvíce přijde „sexy“ schopnost vedení smysluplných dialogů, které vedou k hlubokému porozumění a následně i intelektuálnímu spojení.

Foto: Andrea Piacquadio / Creative Commons / Pexels.com

Samozřejmě jsem stále muž, a tak si podvědomě své protějšky prvotně vybírám očima. Lhal bych, kdybych řekl, že jsem se nikdy neotočil za dlouhýma nohama, které vyčuhovaly ze zcela jistě neúmyslně krátké a titěrné mini sukně zvýrazňující přednosti její majitelky, nebo se lehce neztratil v krásném úsměvu ženy, která se na vás letmo otočí. Jsou totiž určité tělesné prvky a přednosti, které se mi na ženách zcela jistě líbí, a jiné, na kterých mi zase až tolik nesejde. Možná právě proto jsem sapiosexuál jen napůl. Napůl právě jen proto, že je pro mě stále naprosto stejně důležité a možná důležité i o trochu více to, že se se ženou dokážu ztratit v intelektuálním rozhovoru nebo hodiny filozofovat nad jakýmkoliv tématem. Zároveň dokážu ocenit její přehled a schopnost jejího bezbřehého vědomého myšlení. Vlastně to vždy byl, je a bude pro mě jeden z rozhodujících aspektů.

V dnešní moderní a dalo by se říci i rozbouřené době je vcelku náročný úkol pro kohokoliv najít si toho správného a vyhovujícího partnera, který by splňoval alespoň z části naše občas až nesmyslné nároky. Pro sapiosexuály to tedy není žádná výjimka, i když za nejvíce sexy považují mozek.

Anketa

Co je pro vás nejvíce přitahuje na protějšku?
Nejvíce mě přitahuje intelekt partnera
11,6 %
U protějšků mě nejvíce přitahuje fyzický vzhled
8 %
Nejraději mám kombinaci obojího
75,9 %
Je mi to jedno
4,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 112 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz