Článek
Karel Gott byl hvězdou české populární hudby, která zářila na scéně téměř 60 let. Za tu dobu vyhrál Gott nespočet titulů Zlatého a České slavíka, obdržel řadu zrcadel TýTý a prodal miliony kusů svých desek. A přestože to již brzy bude pět let, co nás tento skvělý zpěvák opustil, jeho písně žijí dál. Hrají se pravidelně v rádiích a znějí nám v hlavě jako vzpomínky na dobu před mnoha lety.
Leoš Mareš je oproti tomu sice jeden z nejlepších českých moderátorů, přesto se však do povědomí českých diváků dostal jako recitátor svých vlastních básní na hudební podkladu. A i když se jeho projev rozhodně nedá označit jako zpěv, pravidelně vyprodává ty největší haly v České republiky se svými hudebními vystoupeními. A právě tyto dvě legendy českého šoubyznysu spojovala ještě jedna věc. Velké přátelství.
Karel Gott byl pravidelně hostem Leošových koncertů a Leoš zase hostoval na Gottových koncertech. A v roce 2018 se Gott s Marešem dohodli na tom, že nazpívají společnou skladbu. A tak se také skutečně stalo. Nevznikla však zcela nová píseň, autoři spojili dvě již existující písně.
Z Gottova repertoáru byla vybrána jedna z jeho nejoblíbenějších a doslova nestárnoucích melodií, přesto že se tak úplně nejednalo o původní hit, ale o převzatou skladu německé skupiny Alphaville Forever Young. I tak ale česká verze s názvem Být stále mlád patří k tomu nejlepšímu, co kdy Gott vytvořil.
Aby k sobě skladby tematicky ladily, z Leošovy tvorby byla vybrána píseň Už jsem zase starší. S tou Mareš boural české hitparády v roce 2002, kdy skladba vyšla na jeho druhém sólovém album Minuty se vlečou. Výsledná kombinace obou písní, které byly samostatně velkými hity, leckoho překvapila. Byl k ní dokonce natočen videoklip. A ze skladby se brzy stal megahit. Oficiální videoklip uveřejněný na youtubovém profilu vydavatelství Supraphon už shlédlo neuvěřitelných 33 milionů lidí. Kombinace Gottova nádherného hlasu a Marešova originálního talentu na tvorbu rýmů byla zkrátka sázkou na jistotu.
Přestože má videoklip k písni dvě jasně oddělené roviny, z nichž v jedné jsou studiové záběry Leoše Mareše a v té druhé Gott jedoucí autem, vyskytuje se v něm i několik společných scén. V těch nechybí ani Marešův pověstný kožich, který tentokrát neoblékl jen on, ale i sám Karel Gott.
Jedinečné spojení dvou absolutně rozličných interpretů tak zůstává památkou na dobu, kdy byl Karel Gott ještě mezi námi. Díky jeho písním, které jsou doslova nestárnoucí, tu ale s námi alespoň symbolicky zůstává i nadále.
Zpracováno na základě: