Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Půldenní výlet s dětmi do aquaparku nás vyšel na na 4 300 korun. Neměl jsem ani dostatek hotovosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Juan Salamanca / Creative Commons / pexels.com

V létě jsme byli u moře zrovna v období, kdy tu nebylo příliš hezké počasí. Zřejmě jsme to počasí ale přivezli s sebou. Když jsme se vrátili, bylo tady horko k padnutí. Přemýšleli jsme, kam zajet, abychom se zchladili. Volba padla na aquapark.

Článek

Ty dny bylo takové horko, že se nám nechtělo ani na žádný výlet do přírody, ani za poznáváním kulturních památek. Bylo totiž dusno, ve kterém se skoro nedalo dýchat. Mysleli jsme jen na to, jak se zchladit. Vybírali jsme mezi rybníky s přijatelnou čistotou vody, které by nebyly daleko od Prahy. Dnešní děti jsou ale tak zhýčkaná generace, že takové vody ihned zamítly. Nakonec byl vzájemnou shodou zvolen aquapark, který se nachází jen kousek za Prahou. Nikdy jsme tam nebyli a jedná se o největší objekt svého druhu u nás. No to jsme si dali.

Vyrazili jsme už dopoledne. Děti se nemohly dočkat. Když si prohlížely webové stránky aquaparku, zaujala je tam totiž spousta věcí. Nejvíce se těšily na různé druhy skluzavek a tobogánů a na divokou řeku. Zažít chtěli i mořské vlnobití, ze kterého byly doslova uchváceny. Pravda je, že jsem se také docela těšil. Vždy jsem navštívil jen menší aquaparky, kde byly dva tobogány a to bylo vše. Věděl jsem, že se plácnem přes kapsu, ale tohle jsem opravdu nečekal.

Když jsem po návratu počítal, na kolik nás náš výlet vyšel, sečetl jsem to se vším všudy. Začnu tedy cestou. Měli jsme to zhruba 25 kilometrů a stejný počet kilometrů zpět. Při tehdejších cenách nafty a spotřebě mého auta vycházela cesta asi na 120 Kč. To byla ještě pohoda.

Na místo jsme dorazili těsně kolem desáté. Největší šok dne nás čekal hned u pokladny. Nechtěli jsme zkoušet saunové světy a další možné atrakce, chtěli jsme jen ten vodní svět. A jen za něj chtěli na pokladně opravdu hodně. 1 049 Kč za dospělého, 949 Kč za studenta a 799 Kč za dítě. Proč jen jsem se na ceník nepodíval, už když jsme toto místo vybírali? Paní u pokladny mi na moji otázku, zda jsou to skutečně ceny pouze vodního světa, odpověděla, ať se nebojím, že pro dva dospělé a dvě děti mají výhodnou rodinnou vstupenku. To je fajn, řekl jsem ji. Stejně jsem jsem ale za nás čtyři vyskládal na pokladnu 2 699 Kč. A to byl vstup jen na tři hodiny.

Děti si to tam nicméně opravdu užily. Takže jsem se snad s tou částkou i začal pomalu smiřovat. Přesně 218 dalších korun jsme v průběhu oněch třech hodin utratili za vodu a limonády. I když jste u vody, máte prostě žízeň.

Když jsme se konečně dostali ven z areálu, měli jsme hrozný hlad. Došli jsme si tedy na oběd do nedaleké restaurace. Za ten jsme tam nechali další 1 260 Kč. A to jsme si z místní nabídky dali skoro ta nejlevnější jídla, k tomu samozřejmě pití a dvě kávy. To už jsem musel zaplatit kartou. Tolik peněz u sebe v hotovosti nenosím.

Když jsem si to večer spočítal, musel jsem konstatovat, že cesta tam a zpět, tři hodiny v aquaparku s pitím a následný oběd nás ten den vyšly na 4 297 Kč. Přestože to byl příjemně strávený půlden s rodinou, připadá mi tato částka opravdu přemrštěná. Takový výlet si totiž můžeme dovolit opravdu jen jednou za čas. A myslím, že nemluvím jen za sebe.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz