Hlavní obsah

5. Boží přikázání: Nezabiješ. Válka je vůl

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Navrátil Stanislav

„To výročí je pro mě bolest. Nepřenositelná, nesdělitelná bolest. Je mi líto každé ukrajinské matky, která je na tom stejně jako já. Která přišla o syna, o všechno. Pořád si říkám, proč zrovna můj chlapeček, který tak miloval svět…,“ odmlčí se Ivana.

15. března 2023 padl osmatřicetiletý Martin Krejčí alias Taylor. „Tam byl hrdina, naše vláda mu na funus neposlala ani tu blbou kytku,“ říká jeho maminka Ivana. „Já jsem nechtěla žít,“ přiznává šestašedesátiletá žena . „Pořád se s tím nemůžu smířit“.

Článek

„Když jsme se naposledy loučili, bylo to touto dobou před rokem. V okamžiku, kdy se syn pokoušel evakuovat zraněné z frontové linie u obce Kremina v Luhanské oblasti, byl jeho okop bombardován a sám byl těžce raněný. Jeden ze šrapnelů mu zůstal zaseklý v hlavě…“

Žádali kdekoho o pomoc s převozem mrtvého syna do České republiky.„Dohadovali jsme se s konzulátem v Kyjevě, zkoušela jsem kontaktovat Ministerstvo obrany a vnitra, což bylo nejvíc, kam se mi podařilo dostat, ale všichni mě zdvořile poslali do háje,“ popisuje tehdejší zoufalou situaci Ivana. ,,Pro Ukrajince byl Martin hrdina, ale pro české úřady neznamenal vůbec nic“.

Nakonec si s Karolínou a partou Taylorových přátel pomohli sami. „Když se na něj naše orgány totálně vykašlaly a nikdo ho nebyl ochotný přepravit, tak Karolína zařídila přes kontakty v pražské Ústřední vojenské nemocnici pár kluků, kteří si vzali dovolenou, přijeli se sanitkou do Lvova, zařídili zelený koridor na hranicích a odvezli Martina do Prahy,“ popisuje Ivana.

,,Ukrajinci mu udělili spoustu vyznamenání, jenom tato podivná, pokrytecká vládní garnitura, a to jsem ji volila, neudělala vůbec nic. Nerozumím, proč se k němu zachovali jako ke kusu hadru. Zbabělost? Alibismus? Nevím. Ani tu blbou kytku na funus mu neposlali,“ popisuje Ivana. Pocit nespravedlnosti a hořkosti vůči našim politikům v ní stále přetrvává.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-ani-tu-kytku-na-funus-mu-neposlali-zlobi-se-matka-cecha-padleho-na-ukrajine-245786#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám