Hlavní obsah
Cestování

A proto jezdím na levnou a klidnou dovolenou výhradně s cestovní kanceláří

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Na vlastní pěst je to prý levnější a jsem pánem svého času. U mě to bylo přesně naopak.

Článek

Dovolená s cestovní kanceláří, nebo na vlastní pěst? Obě možnosti mají své klady i zápory. V případě, že cestovní kancelář obejdu a vše si řeším sám, jsem prý pánem svého času a celou dovolenou mám i levnější. Nejenom, že jsem to zkusil a zjistil, že je to přesně naopak. Já se ještě dozvěděl, že plánování dovolené na vlastní pěst dělám úplně špatně. A takhle se to nemá.

Termín

Chápu ty, kteří si mohou vzít v práci volno, kdykoliv chtějí. Kteří se mohou klidně v pátek utrhnout a týden nepřijít. Nebo ty, kteří si mohou svou dovolenou naplánovat rok dopředu. To bych sice mohl i já, ale nemám jistotu, zda mi to klapne. Zaměstnavatel mi má možnost dovolenou zrušit, když to bude potřeba. Reálné je pro mě nahlášení dovolené, která opravdu bude maximálně pár týdnů před odletem.

Ale tento přístup je prý blbě. Od zastánců cestování na vlastní pěst jsem se dozvěděl, že plánovat dovolenou pár týdnů před odletem je hloupost. V takovém případě to bude drahé. Kupovat letenky a bookovat hotel je třeba klidně i rok dopředu, jedině tak bude vše za nejlepší ceny. Tak si jen říkám, kdo že je v tu chvíli pánem svého času?

Typ ubytování

Že chce někdo minimálně čtyřhvězdičkový hotel a all inclusive stravování? No a? Prostě má rád komfort a nechce nic řešit. Zároveň to přece neznamená, že musí být pořád upnutý na hotelový prostor a nemůže někam vyrazit. Může. Hned ráno po vydatné snídani, se zabaleným obědovým balíčkem a s jistotou, že ho večer čeká pořádný bufet s výběrem jídla.

Ale tohle ubytování je prý také špatně. Jestli má cestování na vlastní pěst něco stát, je třeba hledat jenom apartmány. Nejlépe menší, obyčejné, dále od moře. Pak to bude za pár korun. No, to sice ano, ale o komfortu nebude moc řeč, protože i v turistickém ruchu platí, že čím lepší, tím dražší.

Let

Ideál je pro mě přímý let z letiště, které nemám daleko. S přistáním na letišti, které je kousek od ubytování. Transfer beru jako samozřejmost. Stejně jako to, že mám v ceně letenky odbavené zavazadlo. Když někam jedu, prostě nechci být šmudla, co přečká týden v jednom tričku a kraťasech.

A ani tohle prý není správný přístup. Mám so podívat i po jiných letištích, po jiných letech. Že strávím půl dne cestou na letiště a další den kvůli přestupům, to nikdo neřeší. Stejně jako to, že dalších pár hodin budu trávit ve veřejné dopravě, která nahradí sjednaný transfer. No, hlavně že to vyjde lépe.

Řešení problémů

Ne, nemyslím si, že delegáti cestovních kanceláří jsou mistři, co mají konkrétní destinace a hotely v malíku. Ale umí alespoň řeč, mají místní přehled a hlavně, jejich služby mám v ceně. Ať potřebuji zařídit nebo vyřešit cokoliv, ať potřebuji s čímkoliv pomoc, nejsem odkázán sám na sebe a svou neznalost jazyka. Zvednu telefon a delegát to za mě vyřeší.

Ale i tenhle komfort je prý zbytečný. Na dovolené toho prý není moc co řešit a hlavně, člověk si prý vždy nějak poradí. No, tak budiž, jen doufám, že to „nějak“ vám, baťůžkářům, dopadne ku prospěchu. Já radši jistoty.

Sečteno, podtrženo

Co z toho plyne? Že když si dovolenou sjednám tak, jak jsem zvyklí, tedy pár týdnů před odletem, v dobrém hotelu, s all inclusive, s optimální leteckou dopravou, tak to bude levnější než dovolená na vlastní pěst. Tak proboha, proč bych tu cestovku měl obcházet, když mi to nic nepřinese?

Anketa

Jakým způsobem cestujete?
Výhradně na vlastní pěst?
13,1 %
Podle toho, co je výhodnější a jednodušší
29,1 %
Výhradně s cestovní kanceláří
57,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 413 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz