Článek
Máme vybranou destinaci, termín i hotel. Protože jsem ale k online objednávání zájezdů skeptický, vyrazil jsem raději přímo na pobočku cestovní kanceláře, abych smlouvu vlastnoručně podepsal, dostal kopii do ruky a pípnutím karty v terminálu zaplatil zálohu. Alespoň tak jsem si to představoval – nečekal jsem, že celá návštěva může být o něčem úplně jiném.
Dobrý den, chci koupit zájezd
Nakráčel jsem tam opravdu sebevědomě. Jak by také ne – všechno jsem si vybral online, takže jsem paní za stolem přesně nadiktoval, co chci. V první chvíli to vypadalo, že nebude žádný problém, a začali jsme sestavovat cestovní smlouvu: termín zájezdu, hotel, destinace, počet osob, odletové i příletové letiště. Nic složitého – data narození svých rodinných příslušníků (včetně rodných čísel) znám nazpaměť a nic víc nebylo potřeba.
Čekal jsem, že smlouva hned vyjede z tiskárny, já si ji přečtu, podepíšu a zaplatím zálohu. Kdepak! Ze zaměstnankyně pobočky se náhle stala prodejkyně všeho možného – a já začal ztrácet nervy.
Tohleto, támhleto…
Těsně před tiskem smlouvy se paní zeptá, jestli chci sjednat i klasické cestovní pojištění. Po mé negativní odpovědi na mě vyvíjí nátlak, nechce se smířit s tím, že bych si pojistku sjednal jinde. Totéž u pojištění storna cesty, u něhož si nejsem jistý, zda se vyplatí. Paní do mě hučí a hučí – jak by ne, když z toho má provizi.
Když vidí, že přes pojištění se k mým penězům nedostane, zkusí to jinak. Nabídne „nejvýhodnější“ parkování na letišti, které opět odmítám. Vytáhne tedy papír s nabídkou fakultativních výletů, prý abych s tím později neměl starosti u delegátky. A já už ztrácím nervy.
Chceme jen zájezd, co na tom nechápete
Přemýšlím, že se zvednu a odejdu, a nakonec si to koupím online, kde do mě nikdo nebude hučet. Rozhovor graduje. „Chceme jen zájezd, co na tom nechápete,“ prásknu do stolu. A hle – paní najednou chápe, schová lejstro s výlety, nic dalšího nevytahuje a na pár kliknutí posílá smlouvu do tiskárny.
Pak už to jde jako po drátkách: podpisy, zaplacení zálohy a je hotovo. Pokud doplatím zbytek, můžu se těšit na skvělou rodinnou dovolenou. Jedno ale vím jistě – příště asi risknu online objednávku; tohle trápení na pobočce už zažít nechci. Chápu, že z pojistek a dalších služeb mají peníze, ale proč tlačí na pilu, když vidí očividný nezájem?