Hlavní obsah
Cestování

Dovolená bez cestovky? Pochopte, že někteří z nás se chtějí jen levně válet

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

I rezort, pláž a obžerství může být symbolem dokonalé dovolené.

Článek

Chápu, že pro někoho je symbolem dokonalé dovolené naplánovat si vše od A do Z a projezdit konkrétní destinaci od severu k jihu, od západu na východ. Ale jsou i lidé, jako třeba já, kteří mají o dokonalé dovolené jinou představu. A že se zrovna nesetkává s tou vaší? Na tom přece není nic špatného, každý jsem originál. Každý máme jiné zájmy, koníčky i představy o trávení volného času.

Dovolená bez cestovky?

Někdy se už dokonce stydím odpovídat na otázku, kam jedu letos na dovolenou. Když obligátně odpovím, že opět do pětihvězdičkového resortu do Turecka, dostávám přednášku. Nejprve o tom, že taková dovolená nestojí za nic. A pokračuje to tím, že správná dovolená je ta, kterou si zařídíme na vlastní pěst. Ta, kde si zajistíme letenky, ubytování i každodenní itinerář, který by měl být nabití k prasknutí zajímavým trávením volného času.

A tak se snažím vždy skromně kontrovat, že dovolená bez cestovky není pro mě. Že styl dovolené, kterou vyznávám, je s cestovkou ve většině případů levnější. Ta má své pravidelné charterové lety, rezervované kapacity hotelů a já, jako single cestující, bych se na takové ceny prostě nikdy nedostal. Nehledě na benefit, že prostě nemusím nic řešit. Párkrát se mi řekne, v kolik a kde má být, já to udělám a o víc se na dovolené starat nemusím.

Má představa o pohodě

Celý rok pracuji, přemýšlím, mám zodpovědnost. Snažím se inovovat, vzdělávám se, zkouším nové věci a postupy. Starám se o sebe, o lidi, o chod firmy. Co je na tom proboha špatného, že chci na 14 dní v roce vypnout? Co je špatného na tom, že chci jít ráno do jídelny a bez toho, abych se s někým bavil, si prostě naberu vejce nebo lívance, podle toho, na co mám chuť.

Co je tak hrozného na tom, že si lehnu na lehátko, nasadím sluchátka nebo vezmu knížku a nechám svět plynout. A když je mi horko, jdu se osvěžit. Pro zábavu se projedu na vodním skútru, nebo se sklouznu na tobogánu. K obědu i večeři si dám, co mě láká názvem i očima a celý den proložím několika drinky. A jsem spokojený.

Jestli se to v práci hroutí, je mi úplně jedno. Já mám čistou hlavu a užívám si pohody. A když se po pár dnech začnu nudit, nahlédnu do seznamu fakultativních výletů, delegát mi řekne, kde a v kolik mám ráno stát a opět mám zábavu na půl dne vyřešenou. A jestli to stojí o dvacet euro víc než u místních, které bych naháněl po městě… no a?

Proti gustu

Jestli chcete procestovat svět a poznat každé jeho zákoutí, prosím. Je to váš životní styl, vaše volba. Jistě vás to naplňuje. Ale mě to nic neříká. Nepotřebuji vidět stovky let staré šutry nebo budovy. Je mi fuk, kde co roste, či kde se vynoří jaké zvíře. Stejně jako sedí Francouz v pobřežní vinárně nebo Ital v pobřežní kavárně a pozorují okolí, ležím já na svém lehátku a nechávám svět, ať plyne kolem mě. A věřte, že je to skvělé, i když vám to zrovna nic neříká.

Anketa

Jakou dovolenou preferujete
Pohodu a válení v resortu
24,5 %
Akční dovolenou s poznáváním
20,4 %
Od obojího trochu
55,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 49 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz