Hlavní obsah
Cestování

Hotel lákal na levné ubytování, ale peníze si šikovně stáhnul na parkovném

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Levný hotel vás naláká, ale problém nastane, když musíte zaparkovat. Peníze chce nemalé.

Článek

Mám nápad, pojedeme na pár dní do Prahy. Projdeme památky, zajímavosti a užijeme si zábavu. Tenhle plán se setkal s pozitivním ohlasem, a tak jsem se rozhodl hledat ubytování. Najít pokoj pro tři osoby nebylo až tak těžké. Bylo jich dost. No, ale ty ceny. Pohybovali jsme se u třídenního pobytu, tedy u dvou nocí, na částce kolem 5 000 Kč.

Hledám dál

Dvě noci, tři osoby, všední den, za 5 000 Kč včetně snídaně, mi přijde přece jenom trochu moc. A tak hledám dál a nakonec nacházím. Pěkný čtyřhvězdičkový hotel, s bufetovou snídaní, kde by nás pobyt na dvě noci vyšel na částku lehce přesahující 3 700 Kč. Nad ničím nepřemýšlím a beru. Tohle je nabídka, která se neodmítá.

Chcete parkoviště?

Hotel je zarezervován, zaplacen a už můžeme připravovat itinerář naší cesty. Ten začíná ve 14:00 na hotelu, kdy je check-in. Přijíždím a všímám si, že všude v okolí hotelu jsou parkovací zóny. Tedy, buď musím být rezidentem, nebo si zaplatit parkovné v automatu. Naštěstí je tu hotelové parkoviště, beru si lístek u závory a vjíždím na betonový plac.

Vyndáváme kufry a jdeme na recepci. Dostáváme karty od pokoje, základní informace a vše končí dotazem, zda chceme i parkovné na hotelovém parkovišti. Vzhledem k tomu, že všude v okolí jsou zóny pro rezidenty, nebo parkovací automaty, kde by mě stání vyšlo na víc než 700 Kč za den, souhlasně kývu a služby hotelového parkoviště využívám.

Bude to tisíc korun

Pár kliků do počítače a parkování je zařízeno. Usměvavá recepční zvedne oči od monitoru a zahlásí mi, že bude chtít 500 Kč za noc. Tedy celkem za náš pobyt tisíc korun. Vytahuji platební kartu a rezignovaně ji přikládám k terminálu. Ten zapípá a já najednou vím, že už to není žádných 3 700 Kč za pobyt, jak jsem jásal. Už vím, že i s městským poplatkem, který také nebyl zahrnut v ceně rezervace, jsem na částce 5 000 Kč. Ano, na té, která mi při hledání hotelu přišla zbytečně přemrštěná.

Jdete na to chytře

Ano, má chyba, že jsem si nezjistil, jak je to s parkováním v dané oblasti, nebo u hotelu. Ten na to jde ale chytře, to se musí nechat. Neznalý jako já je nalákán na levný pobyt a poté zkasírován na parkovném.

Samozřejmě ano, dalo by se přijet veřejnou dopravou a MHD, dalo by se auto odvést někam na periferii Prahy a přijet městskou dopravou. Ale to jsem si měl vyřešit a vymyslet dříve, na tohle už bylo pozdě. Já cítím, že jsem se stal obětí malého šikovného podvodu a už vím, že při hledání hotelu není cena za pobyt to jediné, čeho bych si měl všímat.

Anketa

Hledíte při výběru hotelu i na cenu parkování?
Ne, nikdy
0 %
Když si vzpomenu, tak ano
21,9 %
Ano, pravidelně
78,1 %
Celkem hlasovalo 32 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz