Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Jel jsem dle předpisů. Dočkal jsem se troubení, gestikulace a problikávání

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Jezdit podle předpisů se nevyplácí. Člověk přijede domů a má nervy v kýblu

Článek

Zkusili jste si někdy jet opravdu podle předpisů? Já ano a musím říct, že obdivuji každého, kdo tak jezdí pravidelně a dlouhodobě. Ne, nejsem samozřejmě žádný silniční pirát. Ale také nejsem Mirek Dušín, který opravdu jezdí jenom 50, 90 a 130 kilometrů v hodině. Někdy prostě o trošku přesáhnu. A protože pokutu za rychlost jsem stále ještě nedostal, spoléhám na to, že jsem stále v toleranci. Jak mého tachometru, tak i policejního měření.

Nikam jsem nespěchal

Čas od času ale přijdou dny, kdy někam vyjedete s dostatečným předstihem. Víte, že nikam nespěcháte, navigace ukazuje vyhovující příjezd a vy víte, že máte dvě možnosti. Buď jet, jak jste zvyklí a potom čekat, nebo striktně dodržovat pravidla a jet opravdu vždy pouze maximální povolenou rychlostí. Rozhodl jsem se pro druhou variantu a po několika desítkách minut jsem toho litoval. V tu chvíli jsem to bral jako experiment, který jsem se rozhodl dokončit.

Jako pirát silnic

Vždycky jsem si myslel, že lidé troubí, blikají, gestikulují či křičí hlavně na piráty silnice. Na takové řidiče, kteří jedou nebezpečně a kteří ohrožují sebe i okolí. Ale ono je to i trochu jinak. Stejné reakce čekejte, pokud se rozhodnete jen předpisově. Pokud se opravdu rozhodnete držet devadesátku, v obci padesátku. Nebo v případě nějaké práce na silnici i třicítku.

Najednou se na vás začnou auta jedoucí za vámi doslova lepit, cítíte je pár centimetrů za vaším nárazníkem. Ve zpětném zrcátku uvidíte, jak vás jejich řidiči problikávají dálkovými světly. Uslyšíte jejich klakson. Jakmile je příležitost k předjetí, znovu si zatroubí, a ještě neopomenou přidat pár gest, ale také nadávek, které díky zataženým oknům neslyšíte.

Co jsem dělal?

Nic, co by bylo špatné. Ne, nerozjížděl jsem se z obce půl hodiny na cestovní rychlost. Ani jsem neplachtil kilometr před obcí. Bezdůvodně jsem nikde nebrzdil, ani neblokoval provoz. Jediné, co jsem dělal bylo, že jsem jel podle předpisů. Že mi v obci na tachometru svítila hodnota 50 km/h a mimo obec 90 km/h.

Očividně tohle, dodržování předpisů mnohým stačilo k tomu, aby mi to dali sežrat. Fajn, chápu, že když bych jel skutečně pomaleji, že začnou ztrácet nervy, že bliknou nebo zatroubí. Přiznám se, pokud někdo jede bezdůvodně pod rychlostním limitem, také to občas udělám. Ale když někdo jede tak, jak má? To je důvod ho trestat? Proboha, za co? Že jsem někoho natolik zdržel, že dojel domů o 10 vteřin déle?

Anketa

Dodržujete rychlost?
Ano, vždy jedu maximální povolenou rychlostí
15,4 %
Snažím se, ale občas jezdím rychleji
69,2 %
Ne, jezdím rychle, na limity nehledím
10,3 %
Nejezdím, nemám auto
5,1 %
Celkem hlasovalo 39 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz