Hlavní obsah
Příběhy

Lhali, že ztratili objednávku. Stačilo pár výhružek, a ještě jsem vydělal

Foto: Freepik

Když si něco objednám, chci to také dostat. A s výmluvami jako ve školce e-shop rozhodně nepochodí.

Článek

Když něco nakupuji na internetu, chci to mít co nejlevnější. A tak procházím internetové obchody, porovnávám ceny a objednávám tam, kde ušetřím nejvíce. Obvykle se ceny liší jenom o pár desítek korun, maximálně o pár stovek. Ale když jsem naposledy kupoval jeden dárek pro partnerku, rozdíl v ceně byl skoro dva tisíce.

To beru

Když je možnost ušetřit, tak to udělám. Těch pár desítek minut času, co věnuji hledání nejnižších cen, mě opravdu nezabije. A často se to nakonec vyplatí. Jako teď: hledal jsem dárek pro partnerku, měl jsem vybrané konkrétní zboží a jenom hledal, kde ho pořídím nejlevněji. A najednou — jeden spíše menší e-shop ho měl skoro o dva tisíce levnější než ostatní.

„To beru,“ řekl jsem si. Hned do košíku, hned objednávat. A vidím, že mají dokonce i pobočku v nedalekém okresním městě. To mi přidalo na důvěře, a tak jsem zboží objednal s vyzvednutím a zaplacením přímo u nich na prodejně. A měl jsem radost, jak se mi zadařilo.

Objednávka se ztratila

Do mailu přišlo potvrzení a já už jenom čekal na to, až zboží dorazí a bude připraveno na vyzvednutí. Ale několik dní se nic nedělo, a já znejistěl. Po týdnu volám do e-shopu, že se chci informovat na objednávku. A prý se nějak ztratila, zatoulala, není k nalezení. Tak co teď? ptám se. Prý jedině objednat znovu, že je jim to líto.

No dobrá, jdu na web, hledám zboží a ejhle — je tam, ale za cenu jako všude jinde. Dochází mi, k čemu došlo. Žádná ztracená objednávka, ale chyba v ceně, a tahle lež byl „kulantní“ způsob, jak se mohli vykroutit z dodání a vyhnout se tomu, že prodělají. Ale já to tak nenechám. Objednávám tedy znovu, a zase s osobním vyzvednutím.

Chci to za jinou cenu

Vejdu do obchodu, oznámím, že tu mám objednávku, a hned chci mluvit s někým z vedení. A protože jde o malý e-shop, přišel hned sám majitel. Vyložím mu svoje nesnáze a on trvá na tom, že se původní objednávka ztratila. Dobrá, akceptuji, že se to může stát, v tom případě ale teď požaduji zboží za původní cenu. To prý nejde.

„V tom případě počítejte s tím, že se obrátím na obchodní inspekci a dám podnět i na živnostenský a finanční úřad. Také neopomenu popsat svou situaci v recenzích na váš e-shop,“ rázně jsem dal najevo své rozčilení. A najednou to šlo — najednou dostávám zboží za původní cenu a k tomu ještě poukázku na další nákup. Ha, takhle se na ně musí. Chápu, že třeba udělali chybu, ale ať se k tomu postaví jako dospělí. Výmluvy na ztracenou objednávku? To je dětinské.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz