Hlavní obsah
Rodina a děti

„Mám sem zákaz, když jsem otec, a ne matka?“ Konfrontuji personál herniček

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Všechno určené pro děti je vyhrazené pro matky s dětmi. Mám sem jako otec vstup zakázán, nebo je to jen diskriminace nás mužů?

Článek

Být dobrým otcem není nic složitého. Stačí nosit domů normální výplatu, nevysedávat po hospodách, přiložit ruku k dílu v domácnosti a věnovat se dětem. To všechno dělám. Ale asi jsem výjimka, protože na veřejnosti se na odpovědné otce příliš nemyslí. Vlastně skoro vůbec. Je skutečně výjimkou, když někde najdu ceduli, kde místo slova „maminka“ stojí „rodiče“. Co tím myslím?

Pro maminky s dětmi

Až někam půjdete jako tatínci se svými dětmi, všimněte si, pro koho je dané místo určeno, komu je věnována daná aktivita. Všude se píše jen „pro maminky s dětmi“. A je jedno, jestli jde o odpočinkovou místnost v dětském koutku, kavárnu s herničkou, nebo nějaké cvičení, kurz či jinou aktivitu. Všude se dokola opakuje: maminky.

Chápu, že maminky zde převažují, to je zřejmé z každé návštěvy. Ale nejsem tam žádný exot, pár tatínků se tu objevuje také. Snad to provozovatelé, personál a organizátoři musí vidět. Je to takový problém napsat místo „pro maminky“ prostě „pro maminky a tatínky“, nebo jenom „pro rodiče“? Abych neměl pocit, že sem nepatřím?

Dobrý den, můžu sem?

Kdykoliv někde narazím na takové místo nebo ceduli, nenechá mě to klidným. „Mám sem zákaz, když jsem otec a ne matka?“ ptám se personálu dětských koutků. A odpověď je vždy stejná. Samozřejmě, že tam mohu, je to pro všechny rodiče. Často dodají, že je to napsáno nešťastně. Tedy, až na kojící koutky – tam skutečně chápu, že jsou určeny jenom pro matky, protože my muži přece nekojíme.

Ale nárok na kávu, pohlídání dítěte nebo jeho přebalení máme úplně stejně. Ano, vím, že tahle diskriminace otců je spíš „žabomyší válka“ a nehodlám se v ní nijak víc angažovat než konfrontací personálu. Ale vadí mi to. Všude se oháníme rovnoprávností, máme zákony proti diskriminaci, ale když někdo výslovně píše, že místo je jen pro matky, i když tam otcové mohou, tak je to v pořádku?

Ne, nemohu bojkotovat

Jaké by bylo nejlepší a nejjednodušší řešení z mého pohledu? Prostě podobná místa bojkotovat. Když jsou jen pro matky s dětmi, nedám jim ani korunu. Jenže tohle já nemůžu. Ta místa nejsou určena mně, nejsem to já, kdo by si něco odepřel. Je to mé dítě, pro které je koutek nebo hernička primárně určena. Bojkotem bych neublížil jen provozovateli, ale i svému dítěti. A to je něco, co samozřejmě nikdy nechci udělat.

Anketa

Navštěvujete dětské koutky a herničky?
Ano, pravidelně
15 %
Jenom občas
45 %
Ne, vůbec
40 %
Celkem hlasovalo 20 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz