Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Neblokuj nabíječku. Počkáš si tři hodiny, nebo dostaneš pokutu od policie

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Vyhrazená místa pro dobíjení elektromobilů jsou určena jen pro nás. Auta se spalovacím motorem tam nemají co dělat.

Článek

Je každého věc, jakým autem jezdí. Někdo preferuje plyn, jiný naftu, další benzin a někdo elektřinu. Já se nově řadím do poslední skupiny. Ano, mám elektromobil. A jsem spokojený jak s jeho jízdními vlastnostmi, tak se spotřebou i s dostupnou infrastrukturou. Tedy, abych byl upřímný, počet nabíječek je dostatečný, ale ne vždy jsou volné.

Zablokované nabíječky

Když nějaký jiný elektromobilista právě stojí u nabíječky a nabíjí, vím o tom díky aplikaci. Logicky k takové nabíječce nepojedu a vyberu si jinou, volnou. Co ale nepoznám, je situace, kdy je nabíječka zablokovaná bezohledným řidičem spalovacího vozu. Ano, i řidič elektromobilu by teoreticky mohl blokovat nabíječku, ale nedává smysl, aby tam stál a nepřipojil si kabel.

Skutečným problémem jsou řidiči aut se spalovacími motory. Nejčastěji k tomu dochází u obchodních center. Přestože jsou místa pro nabíjení elektromobilů viditelně označená dopravními značkami a jsou tam velké nabíjecí stojany, někteří řidiči spalovacích aut tam bez skrupulí zaparkují. Ne, to není omyl, to je čirá bezohlednost a porušování předpisů.

Co dělat?

Co v takovém případě dělat? Správným řešením je zavolat městskou policii. Ta v ideálním případě zajistí odtah takového vozidla. Pravda, tohle může trvat desítky minut, což problém s potřebou rychlého nabití nijak neřeší. Je to alespoň určitá satisfakce, že řidič nerespektující značky dostane pokutu. Jsem si jist, že ho to příště naučí parkovat jen tam, kde může. A ne na místě určeném pro elektromobily.

Mám ještě jednu metodu

Jedu směrem k nabíječce a vidím, jak se stejným směrem blíží řidič spalovacího auta. Zjišťuje, že nikde jinde není místo a začne couvat do vyhrazeného prostoru pro nabíjení. Dorážím k němu zrovna ve chvíli, kdy vystupuje z vozu. Slušně mu vysvětluji, že zde parkovat nemůže, že toto místo je pro mě, protože se chystám nabíjet.

Jeho arogantní poznámky a nadávky mě utvrzují v tom, že tento řidič dopravní značení respektovat nebude. No nic. Otevírám zavazadlový prostor, vybaluji kabel a oznamuji, že si nyní na tomto místě počká tři hodiny. Sedám zpět do auta, najíždím těsně před něj a blokují ho. Připojuji kabel k autu a natahuji ho až k nabíječce. Chystám se zahájit nabíjení.

Najednou obrat

Arogantní chování a nadávky u řidiče spalováku zůstávají, ale náhle je ochoten místo opustit. Pochopil, že to nebyla planá výhružka – opravdu bych kabel zapojil a odešel. Ano, riskuji pokutu, ale když zavolá policii, dostane ji i on, a to jako první. Tohle mi za to stojí.

Odpojuji kabel ze svého auta, kousek couvnu a nasupený řidič vyjíždí z místa pro elektromobily. Já v klidu najíždím, vystupuji, znovu zapojuji kabel a nabíjím tam, kde mám. I takto se to dá řešit. Když někdo nebere ohled na druhé, proč bych ho měl brát já na něj?

Anketa

Zaparkovali jste na místě pro elektromobily, aniž byste tam nabíjeli?
Ano
0 %
Ne
100 %
Celkem hlasovalo 13 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz