Článek
Je úplně jedno, kolik vyděláváme. Vždy budeme chtít víc. I kdybychom brali minimální mzdu, nebo poslanecký plat. Nikdo se nikdy nespokojí s tím, co má. Každý by chtěl více a více. Se stoupající mzdou obvykle stoupají i životní náklady. Někdo dokáže vyžít s tisícovkou na týden, jinému nestačí desetinásobek. Tak to prostě bylo, je a bude.
Známé tváře
A potom vidíme například v televizních reklamách, nebo na různých akcích, známé osobnosti. A říkáme si, zda to mají opravdu za potřebí? Příkladem může být Jaromír Jágr a množství jeho reklam opravdu na cokoliv. Třeba mobily Huawei, elektrokola Crussis, Sazka, nebo dokonce i Vodňanské kuře.
Jsou ale i další, například herec Pavel Liška a jeho účinkování v reklamách Bohemia Energy. Už v době jeho vystupování neměla tato firma moc dobrou pověst, především kvůli „podomnímu prodeji.“ Herec přesto v reklamách stále účinkoval. Až do osudného krachu. Poté se omluvil za to, že v reklamách účinkoval.
Pojďme i na něco aktuálního. Písničkář Pokáč si umí publikum získat chytlavými texty. A jednu takovou nazpíval a složil pro Partners Banku. Ano, pro firmu, kterou má většina lidí spjatou právě s finančním poradenstvím. A písničkář se stal tváří této finanční instituce.
Peníze versus etika
Jsem přesvědčen, že pro mnohé známé tváře to může být těžké rozhodování. Na jedné hromádce je zajímavý finanční obnos, na straně druhé etika, osobní hodnoty a morálka. Jak se takový člověk rozhodne? Bude stále zásadový, nebo sáhne po penězích?
Je pravdou, že hypotéka se sama nezaplatí, nebuďme pokrytci. Zastávám názor, ať si každý dělá, co chce. Jsme lidé, nejsme ovce, abychom se nechali zlákat na nějaké produkty jen proto, že v nich účinkuje někdo známý. I průměrnému člověku snad dojde, že ten člověk nešaškuje z lásky k produktu, ale protože za to dostal zaplaceno. Kdo ví, jak bychom se na jeho místě zachovali my… Třeba úplně stejně, ona hypotéka se opravdu sama nezaplatí, bohužel.