Hlavní obsah
Lidé a společnost

Po třech letech jsem poprvé potřeboval poštu. A stejně jsem tam nešel

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Česká pošta je přežitek a k životu není potřeba. Ať jdou lidé s dobou.

Článek

Česká pošta je tuzemský fenomén. I přes svou neuvěřitelně hustou síť poboček, přes zástupy zaměstnanců, nedokázala udržet krok s balíkovými společnostmi a v tomto segmentu jí ujel vlak. Přitom právě tento segment je pro výdělek klíčový. A když pošta neumí a nezvládne toto, není de facto potřeba vůbec. Teď se mi to potvrdilo.

Dopis po třech letech

Mám datovou schránku, před třemi lety jsem si ji dobrovolně založil. Nic to nestojí a všechny důležité dopisy mi přijdou právě do ní. A přečíst si je mohu klidně z druhého konce světa. Nemusím řešit změny trvalého bydliště, hlídání schránky u domu. Jen kontroluji email, zda mi nepřijde notifikace o nové datové schránce.

Přesto se mi, po třech letech, stalo něco neuvěřitelného. Přišel mi dopis, s pruhem. Abych byl konkrétní, ve schránce jsem našel výzvu k vyzvednutí daného dopisu. Kde jinde než na poště. A co teď? Tři roky jsem poštu nepotřeboval a nyní tam mám jít? Zapomeňte. Úřední komunikace mi má chodit do datové schránky, proto ji mám. Že nějaký úředník není schopen toto respektovat, jeho smůla.

Ne, nemusím

Opravdu si musím jít na poštu pro dopis, jehož výzvu jsem našel ve schránce? De facto, pokud mám datovou schránku, tak nemusím. Komunikace má chodit tam. Nakonec jsem si i důkladně přečetl i výzvu. Co se stane, pokud si dopis nevyzvednu? Přesně to, co potřebuji. Pošťák vezme můj dopis, přinese mi ho a hodí mi ho do schránky.

Bez nutnosti navštívit tuto zkostnatělou, nepokrokovou instituci, se dopis stejně dostane tam, kam má. Do mých rukou. Najdu ho za dva týdny ve schránce. Takže díky, pošto, znovu jsi mi dokázala, že tvé pobočky ke svému životu opravdu nepotřebuji. Neříkám, zrušit všechny, ale ponechat jednu ve velkém městě a dále mít pouze doručovací služby, bude úplně stačit. A ušetříme všichni. Kdo s tím má problém, ať jde trochu s dobou, nebo ať provoz neužitečných poboček a služeb financuje ze svého. Potom může mít pobočku klidně pod nosem.

Anketa

Jak často využíváte služeb pošty?
Párkrát do týdne
5,4 %
Párkrát do měsíce
10,8 %
Párkrát do roka
59,5 %
Už ani nevím
24,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 37 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Rušení poboček České pošty
Hlavní pošta v Praze
Mobilní pošta
Poštovní schránky

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz