Hlavní obsah
Názory a úvahy

Podporovat lokální podnikatele nemůžu donekonečna. Docházejí mi peníze

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Vše má své limity. I podpora drobných, lokálních podnikatelů. Rád bych jim pomáhal, ale nemám na to peníze.

Článek

Každý z nás by měl být odpovědný. Je samozřejmě na každém, jak to pojme. Někdo dokáže rozdat poslední vydělanou korunu na charitu, jinému stačí, když v nouzi pomůže svým blízkým. Já to mám nastaveno tak, že místo velkých nadnárodních řetězců budu raději podporovat malé podnikatele.

Možností je mnoho

Těch variant, jak podpořit někoho místního, je celá řada. A není na tom nic složitého. Stačí si jenom kupovat jejich zboží. Místo cesty do supermarketu stačí vyrazit třeba na trhy, nebo do farmářských obchodů, nebo přímo na dvorek konkrétního drobného podnikatele. A tam si nakoupit jeho zboží.

A může to být ovoce, zelenina, maso, sýry, pečivo, pražená káva. Jsou to třeba i limonády, jiné nápoje, pivo. Může to být klidně i oblečení, výrobky pro domácnost, nábytek. Vše, na co si vzpomeneme, můžeme koupit buď ve velkých nadnárodních řetězcích, nebo u malých, drobných podnikatelů.

Rád bych, ale umím i počítat

Ale je tu jeden problém. Cena. Ano, produkty malých podnikatelů, lokálních zemědělců a místních producentů jsou vyšší. Mnohdy opravdu o dost vyšší než ceny v supermarketech. A to se pro mě stává problémem. Ano, rozumím a chápu že v malovýrobě budou i vyšší náklady. Také je mi jasné, že kvalita bude úplně někde jinde, zcela rozdílná.

Ale je tu věc, na kterou prostě nemůžu zapomínat. To je moje výplata. Ta má svůj strop. A já se musím každý měsíc snažit, abych s ní vyšel. Abych spokojeně žil, abych měl na nutnosti i kratochvíle a aby mi i něco zbylo. A tak začínám počítat.

Rád bych, ale…

Morálně bych rád, ale finančně to nejde. Být celý měsíc na lokálních produktech je pro mě prostě neúnosné. A tak moje podpora lokálních podnikatelů zůstává jenom nárazová, kdy si čas od času na nějakém trhu něco koupím. Jinak zůstávám věrný nadnárodním supermarketům, protože ač vím, že kvalita není vždy bůhvíjaká, mému rozpočtu tenhle přístup vyhovuje. Jiný si ani dovolit nesmím.

A řešení? Buď víc vydělávat, nebo doufat, že i lokální podnikatelé zlevní. Přece jenom, prodat 50 lidem se současnou přirážkou, nebo 100 lidem s poloviční přirážkou, znamená úplně stejný zisk. Není ta pravá chvíle se nad tím zamyslet? Jinak mou podporu ztratíte úplně. A říkám to nerad.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz