Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Proč u nás chcete nastoupit? Protože nemám prachy! Co tam máte dál?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Kdo byl v poslední době na pohovoru, musel lhát. Jinak se na řadu nenormálních otázek ani odpovědět nedá. Nebo buďte upřímní, mám pro vás návod.

Článek

Jít na pracovní pohovor, to není snadné. Je třeba zjistit si něco o dané firmě, překonat nervozitu a pochopitelně je třeba také udělat dobrý dojem. Vlastně, ten nejlepší, protože se na konkrétní pozici málokdy hlásí jenom jeden uchazeč. I přes dokonalou přípravu nás ale personalisté mohou vyvést z míry. Čím? Hloupými otázkami. Tak buď budete lhát, nebo zkuste mluvit upřímně. Třeba takhle.

Proč u nás chcete nastoupit?

Ne, opravdu nejste výjimečná firma, o které jsem roky snil. Prostě potřebuji prachy, vy jste nabízeli místo v mém oboru, tak jsem to zkusil. Název vaší firmy jsem do nedávna neznal, myslím že ho brzy zapomenu a jediný důvod, proč chci nastoupit u vás je ten, že podpora z pracáku opravdu není nijak vysoká.

Z jakého důvodu jste skončil v předchozím zaměstnání?

Proč asi, protože mě to tam nehorázně lezlo na nervy. Nesnesl jsem se s šéfem i s několika mými kolegy. Tak mi jednoho dne ruplo v bedně a podal jsem výpověď. A můžete si být jisti, že jestli se to stejné bude dít i tady a že si myslím že bude, dopadne to úplně stejně.

Kde se vidíte za 10 let?

Rozhodně ne ve vaší firmě, kam jdu jenom proto, že jsem zatím nic lepšího nenašel. Vidím se tam, kde moji práci umí ocenit a kde se mi bude líbit. To vy podle referencí a výše platu nejste, ale nemám z čeho žít, tak jsem u vás. Za deset let se rozhodně nevidím ve vaší firmě, ale někde, kde si mé kvalifikace budou vážit.

Jak jste se o této pozici dozvěděl

Je zveřejněná na největším online pracovní portálu u vás, tak jak asi? Snad si nemyslíte, že se mi vaše firma tak líbí, že denně sjíždím vaše webovky a že jsem na volné místo narazil v sekci kariéra, kde jste ho možná se vší slávou zveřejnili také.

Co mi o sobě povíte?

Nic, jsem tu kvůli práci, vy nejste můj typ, tak tu nebudeme řešit nesmysly jako je můj život a moje zájmy. Co potřebujete vědět, to najdete v mém životopise a na familiární vybavování mám manželku a kumpány v hospodě.

Co víte o naší firmě?

To, co jsem si včera večer přečetl na internetu. Navíc jenom proto, že mě k tomu donutila manželka, která tušila, že se na takovou hloupost zeptáte. Tak moment, vytáhnu mobil a přečtu vám to z webovek. Nebo tuhle otázku přeskočíme a můžete se začít ptát na něco, co dává smysl.

Jak hodně stojíte o tuto pozici

Jak asi, kdyby mi byla volná, tak tu teď nedřepím a nemusím odpovídat na hlouposti. Ale protože jsem se už oblékl do saka a přišel včas, tak jistě chápete, že o tu pozici stojím. Asi úplně stejně, jako všichni ostatní za dveřmi, kterým položíte stejný dotaz.

Proč bych si měl vybrat vás?

Protože po mě může jít na řadu někdo, kdo nebude takový kliďas a po smršti podobně hloupých dotazů vám z kanclu udělá kůlničku na dříví. Takže je ve vašem zájmu vybrat mě, ten zbytek rozpustit a po zbytek dne budeme mít oba volno.

Jaký očekáváte plat?

Když vidím, že máte na sobě nepadnoucí značně ušmudlané sako, které už něco pamatuje a ve vašem kanclu je nábytek z Ikea, tak rozhodně mnohem víc, než mi můžete nabídnout. Protože na vás vidím, že jako personalistu vás moc dobře neplatí.

Anketa

Setkali jste se s hloupými otázkami na pohovorech?
Bohužel ano
93,8 %
Naštěstí ne
6,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 208 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz