Článek
Vyhodíš ho dveřmi, vrátí se ti oknem. Přesně tohle lze říct o různých prodejcích všeho možného. Doba, kdy tací chodili do domácností s vysavačem nebo sadami hrnců, je skoro pryč. Teď se prodává po telefonu. Hitem posledních let jsou portály, které lidem umožňují porovnání různých služeb.
Nic proti nim. Dá se to udělat online, často nezávazně. A když potřebujete třeba pojistku na auto, cestovní pojištění nebo základní přehled o cenách energií, je to fajn služba. Horší ale je, když to přestává být dobrovolné a telefonní operátoři daného portálu začnou člověka uhánět.
Kolik platíte za energie?
Před pár týdny jsem si přes daný portál sjednal cestovní pojištění. A bylo to – měli můj email i telefonní číslo. Přijal jsem tedy ne zcela vítaný hovor, směřovaný na to, zda mám zájem ušetřit na energiích. No, kdo by nechtěl. Když padla řeč na neveřejné nabídky, souhlasil jsem, aby mě kontaktoval obchodní zástupce firmy s konkrétní nabídkou.
Mé požadavky byly jasné: zůstat u stávajícího dodavatele, nefixovat cenu na dlouho, a hlavně ji mít nižší, než za kolik bych si to dokázal u dodavatele elektřiny vyjednat sám – tedy nižší, než kolik uvádějí jeho ceníky na webu.
Neveřejnou nabídku pro vás nemám
I přes ujištění a potvrzení, že dostanu neveřejnou nabídku, k tomu nedošlo. Obchodník na druhém konci telefonu mi odcitoval ceny přesně takové, jaké má můj současný dodavatel v aktuálním ceníku – takové, jaké bych získal, kdybych si zavolal, vyplnil formulář nebo došel do jeho kanceláře.
Takže jsem ztratil deset minut s operátorkou, která mě přesvědčovala, že mi ceny energií skutečně sníží. Dalších deset minut jsem ztratil tím, že jsem obchodnímu zástupci diktoval data z vyúčtování, aby mi mohl nabídnout obyčejnou ceníkovou cenu, dostupnou pro každého zákazníka tohoto velkého dodavatele energií.
Tak se vám omlouvám
Stěžoval jsem si. Musím říct, že srovnávací portál tuto stížnost vyřešil doslova bleskově. Hned druhý den mi volala operátorka s omluvou. To mě potěšilo, omluvu jsem přijal. Ale co následovalo, to jsem nečekal. „Tak se vám ještě jednou omlouvám a jako kompenzaci bych vám nabídla srovnání tarifů.“
Chvíli jsem přemýšlel, jestli jsem se náhodou nepřeslechl. Čekal jsem třeba nějaký voucher na jejich služby, který bych využil při sjednání pojistky přes jejich portál. Ale to ne. Omluva byla využita k tomu, aby na mě nastražili další past a začali mi nutit další jejich „super výhodné“ produkty. Tentokrát šlo o mobilní tarify. A jak to dopadlo? Se slovy, že by to bylo jako s těmi energiemi a že už by danou osobu možná vyhodili z práce, jsem raději zavěsil. A číslo jsem si zablokoval.