Hlavní obsah

Stačí pár fíglů a za prodávané auto lze dostat víc, než je jeho hodnota

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Prodáváte auto? Když nic nepodceníte, můžete dostat o pár tisícovek více, než jste očekávali.

Článek

Nastal čas pro výměnu vozového parku. Přišla ta chvíle, kdy moje stávající auto muselo jít do světa a nahradí ho jiné, novější, lepší, spolehlivější. No jo, ale za kolik to stávající prodat, aby mi před domem dlouho nestálo a abych zároveň neprodělal?

Zapnul jsem počítač, otevřel internet, prolétl inzeráty a nestačil se divit. Ceny u aut stejného typu a stáří byly dost rozdílné, rozpětí bylo i v desítkách tisíc. No nic, nastavím cenu vyšší a snižovat můžu vždycky. Co mě ale zarazilo mnohem víc, byly odfláknuté inzeráty. Pár fotografií z divného úhlu, auto špinavé a neuklizené, a kde jsem čekal detailní popis, nebylo skoro nic. Takhle tedy ne, řekl jsem si.

Stačí trocha péče

Nejde o žádné klamání kupujícího ani o nelegální fígl, kterým bych chtěl někoho obalamutit. Je přece normální, že když něco prodávám, chci, aby to vypadalo co nejlépe. Takže auto nebudu fotit špinavé, ale dám mu trochu péče.

Začal jsem důkladným mytím všech nečistot. Po oschnutí jsem nezapomněl na vrstvu leštěnky a vosku. Ať auto nejenom vypadá dobře, ale ať tak zůstane, abych ho nemusel před každou schůzkou se zájemcem znovu pulírovat.

Pustil jsem se i do interiéru. Luxování beru jako základ. Sedačky jsem trochu vyčistil, otřel prach, vyleštil okna a použil přípravky na plasty a chromované části. Když jsem se na auto podíval, najednou už nevypadalo tak špatně a říkal jsem si, jestli ho vůbec mám prodávat. Nakonec jsem se zviklat nenechal – věřil jsem, že takto na něj bude koukat i potenciální kupující.

Díky, umělá inteligence

S fotkami jsem si dal záležet. Hezky za světla a z různých úhlů. Moderní telefon odvádí skvělou práci a díky zabudované umělé inteligenci trochu vylepšuje barvy. Auto vypadalo jako z katalogu nových vozů. Paráda, tenhle inzerát rozhodně nezapadne. Nakonec jsem přidal i podrobný popis o tom, jak je auto dokonalé, co všechno bylo měněno a jak jsem se o něj ty roky staral. A mohl jsem zveřejnit.

Skvost mezi ostatními

Znovu jsem si prošel konkurenční inzeráty. Cenu jsem nastavil na horní hranici. Mezi ostatními inzeráty moje auto vypadalo jako skvost. Dokonalé fotky, krásný lak, čistý interiér. Jasně, fotky mohou klamat, ale i ve skutečnosti vypadalo dobře.

Stačilo deset dní a auto bylo pryč. Pravda, o pár tisícovek jsem slevil, ale s tím jsem tak nějak počítal. Jistě s tím počítal i kupující – vždycky jsem při koupi auta z druhé ruky požádal o slevu a vždy jsem ji dostal.

Když jsem se po čase podíval na inzertní server znovu, některá auta tam pořád byla. Proč? No, když něco nezaujme na obrázku, těžko se na to někdo pojede podívat přes půl republiky. Přitom stačí pár triků, jak z obyčejného, opotřebovaného auta udělat dobře vypadající dopravní prostředek. A to vše během půl dne, který vám může vynést několik hezkých tisícovek navíc.

Anketa

Věnujete svému autu péči, jakou by si zasloužilo?
Rozhodně ano
0 %
Spíše ano
0 %
Spíše ne
0 %
Rozhodně ne
0 %
Nemám auto
0 %
Celkem hlasovalo 0 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz