Hlavní obsah
Názory a úvahy

Už se perou, už se perou, já jsem říkala od začátku, že si ty čumáky rozbijou!

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Další Debata bez cenzury ministra vnitra Víta Rakušana proběhla. Tentokrát v Sokolově v Karlovarském kraji.

Článek

Kdo by neznal komedii Slunce, seno a pár facek, pod kterou je podepsaný režisér Zdeněk Troška. Nejenom názvem filmu, ale i známou větou „Už se perou, už se perou, já jsem říkala od začátku, že si ty čumáky rozbijou!“ by se dala popsat další Debata bez cenzury, kterou uspořádal Vít Rakušan. Tentokrát byla jeho „jáma lvová“ v Sokolově. Zatím vše proběhlo (ještě) bez fyzické inzultace. Že atmosféra houstne a vše graduje, je ale patrné.

Proti všem

Když už jsme u těch filmů, nezůstávejme jenom u veseloher. Takový historický film Proti všem, z roku 1956, by se dal také skvěle napasovat na atmosféru jak první debaty v Karviné, tak i té druhé v Sokolově. Vzhledem k lokalitám, které si současný ministr vnitra vybral, je jasné, že moc fanoušků zde mít opravdu nebude. Na druhou stranu mu nelze upřít, že „má koule“ něco takového realizovat. I když ví, že to bude právě a jen on, kdo bude stát proti všem.

Já, já, já, jenom já…

Tohle zase zpívá kapela Olympic a celkem pěkně to vystihovalo včerejší atmosféru dvouhodinové debaty. U mnoha lidí totiž převládal názor, že „Já, já, já, jenom já“. Nejenom, že se lidem nelíbily odpovědi ministra Rakušana. Někteří byli značně frustrovaní i z debatování svých sousedů v sále, a tak se okřikovali navzájem.

Statečné srdce

Filmový William Wallace se ve filmu Statečné srdce musel sám postavit přesile vojáků. Tak nějak začal i Vít Rakušan v Sokolově. A tak jako Mel Gibson v americkém velkofilmu získával na svou stranu další spojubojovníky, získával je i Vít Rakušan. Ale tady podobnost s filmem končí. Na jeho straně byl pouze student místního gymnázia, který byl hned osočen, že je zaplacený kompars. Přesilu tedy neporazili a mladík se během chvíle přesvědčil o tom, že se slušností daleko nedojdeš, o tom se přesvědčil. Možná kdyby na nad jako ve filmu Braveheart vystrčil hýždě, zjedná si větší autoritu.

Jestli se rozzlobíme, budeme zlí

V Sokolově to prokazatelně gradovalo více než v Karviné. A protože další Debaty bez cenzury budou pokračovat, je na místě vzpomenout i na film Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, z roku 1974. Tahle klasika, kde facky létají skoro po celou dobu filmu, se možná brzy stane předlohou pro dětí v sále.

Ještě větší blbec, než jsme doufali

A pokud opravdu dojde k jakémukoliv násilí, ten, co ho vyvolá a dá pomyslnou první ránu, bude opravdu Ještě větší blbec, než jsme doufali.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz