Hlavní obsah
Příběhy

V regálu došlo máslo. Zavolal jsem manažera a poučoval ho o přístupu k zákazníkům

Foto: Freepik

Jdu pro běžný nákup a u regálu s máslem to zeje prázdnotou. Oslovím prodavačku a nechám si zavolat manažera.

Článek

Ne každý jezdí jednou týdně na velký nákup do supermarketu. Myslím takový, kde člověk nahází do košíku vše, co se tam vejde, potom to přehází do kufru auta a doma mu trvá desítky minut, než ten nákup rozdělí na místa, kam patří. Takové nákupy já nedělám, já chodím do obchodu pravidelně pro to, co mi chybí. A teď mi došlo máslo.

Běžný nákup

Prostě pár základních potravin, které potřebuji a na které mám chuť. Tak vypadá můj běžný nákup. Žádné velké nakupování v akcích, žádné syslení potravin, aby jich potom spousta prošla. Vždy jen to, co potřebuji. A když je to v akci, mám aspoň radost, že jsem výhodně nakoupil. Ale bohužel, s akcemi nastává také jeden problém.

Když je něco v akci, hodně levné, lidé berou ten obchod doslova útokem. A co to pro mě znamená? No, že já, když potřebuji stejné zboží, tak prostě není. Ano, když jdu do nějakého velkého supermarketu, mám tam obvykle možnost vybrat si i z jiných druhů, které nejsou v akci a které tam logicky jsou. Ale u nás, v menším marketu, mají máslo jen jedno — jeden typ, jeden druh. A když je v akci? Tak je problém.

To je prozákaznické?

Přesně tohle se mi stalo. Letáky nestuduji, takže nevím, co mají mít v akci, u čeho hrozí, že bude vyprodané. Prostě jdu koupit, co potřebuji. A ten den to bylo máslo. Přišel jsem k regálu a zjistil, že není. Výrazná cedulka jasně ukazovala, že je v akci, a prostě bylo vykoupeno. Rovnou jsem odchytil prodavačku a ptal se, jestli není nějaké další na skladě — prý není. No dobrá, zavolejte mi tedy manažera prodejny.

Za pár minut přišel pán a já na něj hned spustil. Milý pane, podívejte se, já jsem šel pro máslo. A vy nejste schopni mi ho nabídnout — proč to nějak neřešíte? Stává se to u každé akce, pokaždé jsou lákavé položky vyprodány. Jak k tomu přijdeme my, co si chceme nakoupit? A on začal blekotat něco o tom, že jim toho málo dodali, že je velký zájem a podobně.

Tak dejte jiné

To vše chápu, to dává smysl. Ale, pane, to vás nenapadlo mít třeba dva druhy másla? Mně je úplně jedno, jestli je v akci nebo ne, je mi jedno, kolik stojí. Já si chci jen namazat rohlík. Mít tu dvě, tak prostě vezmu to, co není v akci. A víte, co musím udělat teď? Sebrat se a jet jinam, jen kvůli vaší neschopnosti a kvůli tomu, že nedokážete vyjít vstříc zákazníkům.

Tak přece není tak těžké myslet nejen na toho, kdo potřebuje nutně nakoupit ve slevě. Jsou tu i lidé jako já, kterým je sleva jedno. Mně nejde o peníze, mně jde o potraviny. Zkuste nám vyhovět. A po ujištění, že se to bude řešit, manažer odešel. A já přesně vím, jak se to bude řešit — nijak. No jo, ale bojkotovat daný obchod taky nic nevyřeší — to bych musel bojkotovat všechny, protože tohle je problém všude, nejen tam, kam chodím.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz