Hlavní obsah

Vaše problémy mě nezajímají. Když půjdete do práce nemocní, odnesu to já

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Kdo je nemocný, má zůstat doma. Pro výmluvy a debaty tady není místo.

Článek

Co dělat, když onemocníme? Je to jednoduché. Prvním krokem je zavolat do práce a oznámit, že máte zdravotní problém a potřebujete k lékaři. Následně navštívíte lékaře, který na základě diagnózy zahájí léčbu. A zároveň vyřídí nezbytnou administrativu – vystavení neschopenky, což je v podstatě potvrzení, že do práce nepřijdete.

Je to správné a ohleduplné

Bagatelizace jakékoliv nemoci není správná. Když nám něco je, měli bychom jít k lékaři. Přecházení nemocí může napáchat víc škody než užitku. Tělo potřebuje odpočinek a léčbu, aby se mohlo s infekcí vypořádat. Když pokračujeme v běžných činnostech, místo toho abychom odpočívali, oslabujeme imunitní systém. Tělo se snaží bojovat s nemocí, zatímco zároveň čelí fyzické a psychické zátěži, což zpomaluje uzdravení. To může vést k prodloužení nemoci nebo jejímu přechodu do chronické fáze, která se léčí mnohem obtížněji a déle.

Dalším rizikem jsou možné komplikace. Přecházení nemocí, jako je chřipka nebo angína, může vést k vážnějším zdravotním problémům, včetně zánětu srdce, plic nebo ledvin. Infekce, která není řádně léčena, se může rozšířit do dalších částí těla a způsobit vážné, někdy až život ohrožující stavy. To platí zejména pro virová nebo bakteriální onemocnění, která mohou přejít do zánětlivých chorob, jako je zápal plic nebo revmatická horečka.

Navíc, pokud jste nemocní a přesto chodíte do práce, riskujete, že nakazíte své kolegy. Když nemocný člověk dál chodí mezi ostatní, zvyšuje pravděpodobnost šíření nákazy, což může vést k epidemiím, zejména v prostředích, jako jsou školy nebo pracoviště. Tím nejen ohrožujete vlastní zdraví, ale i zdraví lidí ve svém okolí, zejména těch s oslabenou imunitou, pro které může být i běžná infekce nebezpečná.

Vaše problémy mě nezajímají

Ano, chápu, že práce je pro vás zdrojem obživy a že kvůli nemoci můžete přijít o peníze. Ale mě to nezajímá. Váš život se netočí jen kolem vás. Představte si, že práce je stejně důležitá i pro mě – také je to můj zdroj příjmů. Vaší neohleduplností, kdy myslíte jen na sebe a na své peníze, nakazíte mě. Ale na rozdíl od vás já doma raději zůstanu, abych nenakazil své kolegy.

Kolegy, kteří jsou starší a nemoc by je mohla zasáhnout hůř než mě. Kolegy, kteří mají hypotéky. Kolegy s velkými rodinami, kteří počítají každou korunu. Nebo kolegyně, které vychovávají děti samy. Já si raději sáhnu do úspor, ale to, co mi vadí, je, že vy takhle neuvažujete.

Nemoc není jen vaše soukromá věc. Jakmile přijdete nemocní do našeho kolektivu, stává se to problémem nás všech. Finančně napjatý rozpočet nemáte jenom vy, máme ho tu všichni. Ale vy jste ti, kdo onemocněl první. Tak zůstaňte doma a nechte nás ostatní zdravé, abychom mohli dál pracovat. Díky.

Anketa

Chodíte do práce nemocní?
Ano, chodím
0 %
Ne, nechodím
100 %
Celkem hlasoval 1 čtenář.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz