Hlavní obsah
Názory a úvahy

Volím Markétu Pekarovou Adamovou a vtipům o pětikoalici se směji

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam Zprávy / Michal Turek

Vtipy, satira, humor. To je koření života. Vždyť se říká, že smích prodlužuje život. No jo, ale co když se daný vtip trefuje do mého oblíbence?

Článek

Je úplně jedno, koho volíte vy. Já volím pětikoalici, Markétu Pekarovou Adamovou. Vy si tam dosaďte kohokoliv. Klidně Babiše za ANO, nebo Okamuru za SPD. Na význam mého textu to nemá žádný vliv. Vlastně má, ukáže to, nakolik jste do svého guru zamilovaní a nakolik dokážete brát věci s nadhledem.

Povedená satira

Internet je nekonečnou studnicí různých politických vtipů, satir, nebo koláží. Mezi ty nejznámější autory u nás, se zcela určitě řadí Tomáš Břínek neboli TMBK. Ten se na stránkách Seznamu pravidelně trefuje do různých osobností, nejenom politického spektra.

Mám-li zmínit několik posledních jmen, která si vzal na paškál, je to Andrej Babiš, František (papež), Tomio Okamura, Robert Fico, Marian Jurečka, Vít Rakušan, Josef Středula, Sergej Lavrov, Vladimir Putin, Jan Bendig.

Je vidět, že výčet jmen je opravdu velký a neomezuje se jenom na Českou republiku. A rozhodně nelze Tomáše Břínka podezřívat, že by byl pro, nebo naopak protivládní. Každý má v jeho satirách své zastoupení. Jen reakce na jeho koláže jsou často rozdílné, podle toho, koho si vezme takzvaně na paškál.

Já se směji, ostatní ne

Někdy je to pětikoalice jako taková, někdy je to osoba z vlády, jindy je to samotný Petr Fiala, nebo Markéta Pekarová Adamová. Stále se ale jedná o stejnou skupinu lidí. Tu, kterou jsem ve volbách volil. Jak v tu chvíli zareaguji na danou koláž? Samozřejmě, že s humorem. Vždy se týká nějaké konkrétní události, konkrétní věci a v mnoha případech takzvaně trefí hřebíček na hlavičku. Jen proto, že jsem volič, fanoušek daných lidí, bych je měl obhajovat do roztrhání těla? Proč? Dělají chyby, dělají hlouposti, dělají nesmysly. V něčem s nimi souhlasím, v něčem nikoliv. Když někdo udělá vtip na jejich osobu, zasměju se mu. I když jsem je volil a volit budu.

Ale potom tu jsou ti zmínění voliči Tomia Okamury, nebo Andreje Babiše. Stejně jako já obdivuji paní Markétu Pekarovou Adamovou, oni obdivují svého politika. A jakmile koláž či vtip útočí na něho, ihned se hrnou do diskuzí vypustit své jedovaté sliny, v obhajobě svého idola. A já se ptám, to se nad tím neumíte povznést, to nedokážete uznat, že je to vtipné? To budete svou modlu hájit za každou cenu?

Sám ze sebe

Říká se, že vtipný člověk je ten, kdo si umí udělat srandu i sám ze sebe. Pokud to umím, logicky bych měl umět dělat si srandu i z toho, kdo je mi blízký, nebo kdo je můj favorit. Zasměji se vtipu na mou manželku, na moje rodiče, na mé kamarády. Tak proč bych se neměl smát vtipu na politika, kterého jsem volil? Zvlášť když udělá něco, co přímo vyzývá k tomu, aby se stal terčem posměchu.

Neshodnout se názorově s politikem, je běžná věc. Naopak je alarmující, když se s ním člověk ve všem shodne a všechny jeho kroky považuje za správná. Kdo že je potom ta pomyslná ovce?

Anketa

Smějete se vtipům o politikovi, kterého volíte?
Ano, směji
17,8 %
Ne, nesměji
7,2 %
Jen když je opravdu vtipný
75 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3587 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz