Hlavní obsah
Finance

Zázračné kurzy investování: Neodpověděla, potom si mě zablokovala

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Chcete investovat? Zaplaťte si kurz, moc se neptejte a hlavně nahánějte další ovečky

Článek

Na sociálních sítích se to teď jenom hemží úspěšnými lidmi s pasivním příjmem. Jejich cíl je jasný. Vyvolat zájem a přidat si do svého stáda nové ovečky. A protože příspěvků, které lákaly na bezpracný výdělek, pasivní příjem a bezstarostný život bylo čím dál více, chtěl jsem vědět, co za tím vězí.

Ne, nejsem ten typ člověka, který by uznával jenom osmičky v Kolbence. Pokud někdo umí vydělat jednoduše a chytře, má můj obdiv. Kdo můj obdiv ale nemá, je ten, co se snaží ostatní obalamutit. To je tento případ.

Tak o co vlastně jde?

Bylo to tak jednoduché. Stačilo k jednomu z příspěvků lákajících na vysoký pasivní příjem napsat slovíčko „chci“. Uběhlo pár hodin a dostal jsem soukromou zprávu se základním shrnutím. Ne, nepřekvapilo mě, že jde o prodej nějakých investičních kurzů. A to za cenu 149 dolarů, následně už jenom 99 dolarů.

Díky těmto kurzům bych se měl nejenom naučit investovat, ale měl bych v tom být i fakt dobrý. Také budu dostávat tipy na investice, což znamená, že budu přesně vědět, kdy, kam, jak a do čeho investovat. A mohl jsem vydělávat.

A kolik to hodí?

Abych mohl investovat, musel bych si pochopitelně poslat nějaké vlastní peníze na svůj obchodní účet. Ano, to je jasné, to není nic nového, ani zvláštního. Čím mi ale slečna, se kterou jsem komunikoval, vyrazila dech, to byla výše zhodnocení. Když to budu dělat naplno, lze mluvit i o 90% zhodnocení měsíčně. Když to budu trochu flákat, tak to bude kolem 70 procent měsíčně. No, panečku, to jsou čísla.

Tlak na mou osobu byl jednoznačný, viditelná snaha prodat mi kurz a dále mě zapojit do celého systému tak, abych pod sebe sháněl další ovečky do stáda. Jasný MLM marketing, který pokud je v mezích zákona, můžeme ho maximálně nazvat jako kontroverzní praktiku. Ne přímo podvod.

Tak proč neinvestuješ?

Moje otázka na dotyčnou slečnu prostě musela přijít. A také přišla. „Tak proč neinvestuješ peníze? To ti přijde lepší nahánět další a další lidi, než točit velké prachy?“ Očividně jí to zaskočilo, chvíli nechápala, tak jsem na to šel polopaticky. Pokud je to tak zázračné, tak bezpečné, tak funkční, není přece nic jednoduššího zajít si pro půjčku. Třeba 100 000 Kč.

I kdyby byla návratnost 50 %, a ne 90, o kterých dotyčná mluvila, znamenalo by to, že půjčené peníze mám za dva měsíce splacené. A na mém obchodním účtu bude v tuto chvíli svítit cifra 100 000 Kč. Už mých, vlastních. Další měsíc tam bude 150 000 Kč, další 225 000 Kč, další 337 500 Kč, další 506 250 Kč. Ano, za pár měsíců bych se dostal na půl milionu. Ze kterých bych následující měsíc měl už přes tři čtvrtě milionu. Takhle jednoduché to je… Tedy, ehm, pardon, takhle jednoduché by to bylo, pokud by to z poloviny fungovalo tak, jak dotyčná tvrdí. Ale ono to tak nefunguje.

To vyděláš víc?

Můj tlak nepolevoval. Pořád jsem se snažil dostat z dotyčné odpověď. Pořád mi vrtalo hlavou, proč po internetech nahání ovečky do svého stáda, proč jim prodává kurzy za necelých 150 dolarů. Proč se nezavře v pokoji a podle rad a kurzů netočí peníze. A proč už nevydělává stovky tisíc, nebo klidně i miliony měsíčně. Proč? Proč? Proč?

Jak asi očekáváte, odpověď nepřišla. Místo toho přišla blokace mého účtu na sociální síti. No, odpovědi se tedy nedočkám. Ale nevadí. Lidí, co tuhle ptákovinu aktuálně dělají, je mnoho. Zkusím se zeptat někoho jiného, proč tam radši netočí své peníze a nevydělává velké prachy, a místo toho se radši hádá s internetovými trolly, jako jsem já.

Anketa

Setkali jste se už s tímto "zázračným kurzem"?
Už ano
75 %
Ještě ne
25 %
Prodávám ho
0 %
Celkem hlasovalo 8 čtenářů.

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing, https://cs.wikipedia.org/wiki/Forex

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz