Hlavní obsah
Hry

S.T.AL.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Vývojová mapa pro rok 2025

Foto: Nikolas Musil

Vývojová mapa pro rok 2025

Čekalo se dlouho a fanoušci už byli netrpěliví, ale nakonec se hráči 12. 8. 2025 dočkali a vývojářské studio GSC Game World zveřejnilo svojí vývojovou mapu pro zbytek roku 2025 (H2 - spojení 3 a 4 kvartálu).

Článek

Jak je psáno v úvodu čekalo se skoro 2 měsíce než vývojářské studio GSC Game World uveřejnilo svojí roadmapu pro rok 2025. 12.8 v 18:01 se ale hráči konečně dočkali a na Discordu studia byla konečně uveřejněna vývojová mapa pro zbytek roku 2025.

„Víme že to trvalo delší čas než se očekávalo, ale konečně vám můžeme ukázat soupis aktualizací pro zbytek roku 2025“ stojí v úvodu.

Foto: Nikolas Musil

Vzkaz od vývojářů k vývojové mapě 2025

Největším lákadlem je aktualizace herního enginu z verze 5.1 na verzi 5.5.4. Hra by díky tomu měla konečně dostat pořádný optimalizační kopanec, jelikož jeden z nevětších problémů hry je doteď a stále její optimalizace kdy i nejdražší herní sestavy mají s hrou velký problém.

Vývojáři samozřejmě aktualizací enginu dosti riskují jelikož celá hra se může taky sesypat jako domeček z karet a nemůže z toho také být nakonec nic.

Jak samy vývojáři píší „Bereme tento risk - jako správný Stalkeři“

Samozřejmě jsou zde i další lákadla a mnoho fanouškovských proseb kdy mezi ty největší patří - Různé zařízení pro noční vidění, Dalekohled(y?), přepracování kořisti ze skrýší, Mistrovská obtížnost a mnoho dalšího. Nyní se podíváme na jednotné body které vývojáři ve své vývojové mapě slíbily.

Zařízení pro noční vidění

Už od vydání se spekulovalo kam se poděli zařízení pro noční vidění. Objeví se snad v pozdější fázi příběhu? A proč tohle NPC má noční vidění a já ne? Odpověď byla snadná. Hra je prostě nenabízela a to dost lidí nakrklo, jelikož se ve všech třech původních dílech tato zařízení objevovala. Nakonec se díky dataminerům zjistilo že tato zařízení se mají vrátit díky nalezeným dialogům z amplionů na frakčních základnách která o dostupnosti noktovizorů informují. Nyní zde máme oficiální potvrzení že se tato zařízení do hry navrátí a bude možné si je v průběhu hry kdykoliv vyměnit za lepší generaci.

Foto: Nikolas Musil

Noktovizor na NPC postavě

Dalekohled

Dalším zklamáním byla absence dalekohledu taktéž už od vydání hry. Samozřejmě opět NPC postavy toto zařízení používala, ale hráči byla uzamčena a nebylo možné je jakkoliv použit a nebo nalézt. V původních dílech se dalekohled objevoval už od samotného začátku jako hráčova výbava a byl to skvělý společník na zkoumání bojů a nebo nepřátel z dálky. Nyní je oficiálně potvrzeno že se toto zařízení navrátí a dle administrátora se nebude jednat jen o jediný dalekohled, ale o mnohé druhy těchto zařízení.

Foto: Discord Server GSC Game World

Discord diskuze GSC Answer ohledně dalekohledů

Mistrovská obtížnost

V dílech minulých se objevovala mistrovská obtížnost která ze hry dělala opravdu velkou výzvu a hráčům dodala pár šedin a nejspíš vypadaných vlasů. Bohužel v druhém díle se tato obtížnost neobjevovala, ale v herních souborech byl nalezen obrázek který naznačoval že daná obtížnost se ve hře původně měla objevovat.

Foto: S.T.A.L.K.E.R. 2 News na X.com

Mistrovská obtížnost

Dle datamninerů se zatím ví že by tato obtížnost měla býti dosti podobná Hardcore obtížnosti ze série Kingdom Come Deliverance. Kdy na vás hra bude házet negativní efekty například za až moc občasné využívání energetických nápojů.

„Energy Drink V2 - Způsobuje závislost kvůli konstantnímu využíváni těchto nápojů a jejich účinek je tím snížen. Pro zbavení se závislosti je třeba zanechat pití těchto napojů.“

„Předávkování se kofeinem - způsobuje třes v rukou a zhorší přesnost střelby“

Přepracování skrýší

Ve hře se také objevují skrýše které hráč získává z prohledávání NPC mrtvol a informace o skrýši se poté objeví v jeho PDA. Bohužel 90% skrýší ve hře je totožných a jen opravdu nějáké v sobě mají něco zajímavého. Ve všech skrýších se stále objevují jen medikamenty, jídlo a nějaké ty náboje. Někdy nějaký flashdisks vylepšením na zbraň a nebo dodatek ke zbrani v podobě tlumiče/zásobníku. Hráči si na tento fakt v poslední době začali stěžovat více a studio hráče nakonec vyslechlo a dojde k jejich přepracování. Vtipným faktem je že vývojáři si tohoto byli moc dobře vědomi již při vydání hry jelikož herní NPC banditů často o tom že ve skrýších se nachází jen suchar chleba i vtipkují. Vtip krásný, ale trošku facka hráčům ne?

Foto: Nikolas Musil

Vtip o skrýších

Unreal Engine 5.5.4

Hra již od svého vydáni jede na Unreal Enginu ve verzi 5.1 což je jedna z prvních verzí tohoto enginu a bohužel ne zrovna ta dobrá. Hra kvůli tomu trpí jak optimalizačně tak i v nějakých vizuálních stránkách hry (odrazy, nasvětlování atd.) Díky novější verzi enginu by hra měla dostat tu správnou optimalizační injekci kterou teď dost potřebuje. Jedná se o velmi riskantní krok ze strany vývojářů, ale všichni včetně jich víme že ten risk za to stojí. Vývojáří ani nevyloučily možnou aktualizaci na verzi 5.6 místo 5.5.4. Na verzi 5.6 například pojede nový Zaklínač od CDPR. Ale tato alternativa se zatím nachází pouze na jednacím stole a priorita je verze 5.5.4.

Gamescom 2025

Vývojáři se budou nacházet na letošním ročníku Gamescomu v Kolíně nad Rýnem. Očekávání jsou vysoká a očekává se odhalení data vydání pro PS5 verzi hry a odhalení prvního příběhového DLC které by nás mělo zavést do starého známého města Lymansk které se objevilo ve druhém díle. Bohužel jsou toto vše jen spekulace a nám nezbývá nic jiného než si jen počkat co nám vývojáři předvedou.

Nezbývá tedy nic jiného než vývojářům držet palce a přát jim pevné nervy do konce roku 2025.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám