Článek
Strategie City Tales – Medieval Era vás nechá budovat vaše vlastní městečko
Středověk byl tvrdou érou, která se s nikým nepárala. Šlechta měla ale přeci jen o kapku lepší pozici než obyčejný lid. Minimálně tedy tu startovní. Ve hře City Tales – Medieval Era se ujmete šlechtického potomka, který má před sebou úkol, v jehož rámci musí zvládnout kontrolu nad jednou částí říše svého otce. Jaká z provincií to bude, je pouze na vás. Vždy ale obdržíte trochu odlišnou výzvu. Někde dokážete více těžit z benefitů řeky, zatímco jinde naopak lépe těžíte suroviny nutné k obchodu a budování některých struktur. Každá pozice má zkrátka svá pro a proti. Jakmile pak máte vybráno místo, kde odstartujete svou budovatelskou odyseu, a též jméno a další detaily, už vám nic nebrání v práci.

Pracantů v City Tales – Medieval Era moc není.
Na počátku všeho máte v City Tales – Medieval Era před sebou jen jednoduchou usedlost, v jejímž okolí musíte stavět. Některé budovy mohou být umístěny do prostoru, není to ovšem tak u všech, protože ty pokročilé musejí patřit ke čtvrtím. Jejich velikost může být různá. V základu ale vždy obsahují obytné budovy, ke kterým lze postavit různé další struktury. Vždy ale musíte myslet na to, že prostor má jasně daný počet políček, takže další výstavba automaticky vede k tomu, že zničíte už postavené domky obyčejného lidu. Některé části města proto vybudujete tak, aby fungovaly primárně jakožto obytné sekce, zatímco do jiných dáte kostel, studnu či jiné, pro lepší život nutné stavby.

V úvodu toho váš lid v City Tales – Medieval Era nemá mnoho.
Pokud přemýšlíte nad tím, proč, odpověď je prostá. Lid si zkrátka žádá, aby se měl co nejlépe. Jednoduchým obyvatelům stačí pro život pár kousků jídla a chatrč, jakmile ale chcete získat od svých věrných více peněz, je nezbytné jim postavit lepší domky, které jsou automaticky napojeny na větší míru požadavků. Z podstaty věci to dává smysl, protože úspěšný kupec rozhodně nebude chtít jíst stejné pokrmy jako chudý sedlák a raději než kaši na svém stole uvítá kus zvěře. A postavením prvního lepšího domku evoluce obyvatelstva rozhodně nekončí. Jak už to tak totiž bývá, jen málokdo si vystačí s tím, co má, a většinou chce více. Nejinak je tomu i v City Tales – Medieval Era.

Pěstování plodin vypadá v City Tales – Medieval Era opravdu dobře.
Město takto expanduje a pomaličku se vám otevírají nové možnosti v rámci surovin, které lze získat a následně použít k dalšímu budování. Různě navázaných struktur je hromada. Řezník si kupříkladu žádá prasečí farmu, zatímco vinárna potřebuje k fungování vinohrad. Komplexita v tomto ohledu není nikterak výrazná, takže nečekejte žádná extrémní propojení, jako je tomu v jiných hrách. Rozhodně tu nejsou masivní řetězce jako třeba ve většině zástupců série Anno. Město samotné pak nepotřebuje k fungování potraviny, stačí je zkrátka jednou přivést a máte hotovo.

Jednotlivé části města mají v City Tales – Medieval Era vliv na své okolí.
Primární je ho stavět tak, aby čtvrti byly co nejvíce u sebe, jelikož jen tak docílíte toho, aby se víra, umění a jiné benefity napojené na budovy šířily do ostatních míst. Jen díky tomu totiž můžete následně vylepšovat. Zajímavé pak na aktuální verzi je, že City Tales – Medieval Era nemá formát specialistů tak, jak jej známe z jiných her. Pokud tedy čekáte, že ke každému dolu, výrobně či edukačnímu místu nacpete jednoho profíka, minimálně nyní to tak udělat nelze.

Čím dále v City Tales – Medieval Era jste, tím impozantnější jsou vaše města.
Po ruce máte zpočátku pouze omezený počet postav, které jsou ochotny pracovat ve jménu říše, takže je nutné je časem přemísťovat z jednoho bodu na druhý tak, abyste z nich těžili to, co aktuálně potřebujete, zatímco nepotřebné stavby budou dočasně ležet ladem. Jak pak postavičky procházejí vývojem nakupují se na ně jejich učedníci, čímž roste vaše pracovní síla.

Na začátku v City Tales – Medieval Era dává hráčům hromadu prostoru, kde mohou budovat.
Budovatelská RTS City Tales – Medieval Era má potenciál
Videoherní trh je plný strategií, které hráče posílají do různých ér. City Tales – Medieval Era patří do kategorie přístupných záležitostí, v nichž budete budovat svou vysněnou středověkou vesnici. Nečekejte přílišnou míru náročnosti ani tlak. Na to tvůrci nesázejí. Prim tu hraje přístupnost a zábava, takže pro nenáročné fandy to nemusí být špatná volba. Titul aktuálně vstupuje do předběžného přístupu, takže je možné, že ve finále dostaneme hutnou pecku. Realitu ukáže až čas.
Všechny fotky pro tento text jsem sám vytvořil pro účely recenze hry.