Článek
Pán prstenů: karetní hra - Společenstvo prstenů – Úvod, v němž hrají knihy prim

Pán prstenů karetní hra - Společenstvo prstenů
Počet hráčů: 1 - 4
Herní doba: 90 - 120 minut
Věk: 14+
O vydařené záležitosti Pán prstenů: Karetní hra tu už v minulosti byla řeč. Pokud ale patříte mezi hráče, jimž více než Hobit a různé události kolem něj příliš neimponují a spíše si žádáte originální příběh Pána prstenů, tak je tu možnost dát si tuto trilogii pěkně od začátku až do samého konce skrze trojici rozšíření, která mají unikátní karty a také vyprávějí vždy specifické pasáže slavného příběhu. Nikoliv však filmový formát, nýbrž ten knižní, z čehož budou mít fandové této slavné trilogie bezpochyby velkou radost.

Někteří oponenty jsou v Pán prstenů karetní hra - Společenstvo prstenů skutečně brutální výzvou.
Pán prstenů: karetní hra - Společenstvo prstenů vám nabízí možnost prožít celkem šest zajímavých scénářů prezentujících to, co vyprávěla úvodní třetina trilogie Pán prstenů. Pěkné je, že vše startuje Frodovým uvědoměním, že vše není úplně v pořádku. Díky tomu se budete moci setkat třeba i s Cvalimírem Bulvou nebo dalšími zajímavými postavami. Brutální mi pak přišel scénář Cesta tmou, kde je nutno čelit opravdu brutální hrozbě v podobě Balroga poskytujícího všem kouskům, jež jsou na něj vyneseny, imunitu. Zajímavé pak je, že tato pasáž je daleko náročnější než samotné finále, v němž dochází k rozpadu Společenstva, které dokáže být relativně divoké. Za mě je však nejlepší pasáží Morie, jejíž průchod mi přijde vyloženě kouzelný.

Moria je jednou ze zastávek Pán prstenů karetní hra - Společenstvo prstenů.
Pán prstenů: karetní hra - Dvě věže – Cesty se dělí

Pán prstenů karetní hra - Dvě věže
Počet hráčů: 1 - 4
Herní doba: 90 - 120 minut
Věk: 14+
Jakmile se rozpadne Společenstvo, můžete zamířit vstříc rozšíření ságy Pán prstenů: karetní hra - Dvě věže. To už je z podstaty věci situováno trochu jinak než Společenstvo prstenů, jelikož zde máme pasáže orientované na Aragorna a také na Froda. Stejně jako v první expanzi však dostanete do rukou celkem šest scénářů, na které je možné naskočit poté, co doklepete Společenstvo prstenů. Stejně jako v předchozím případě i tady máme pěkně navazující kapitoly, jejichž názvy nenechají čtenáře knih na pochybách, takže veskrze budou vědět, nač se připravit. Zatímco minule jsme startovali v Kraji, zde nastává čas Skurut-hai, po nichž jde statečný hraničář a jeho přátelé, kteří pronásledují, a tak musí pokaždé vynaložit na úkol více energie, jinak selžou.

Pán prstenů karetní hra - Dvě věže vám poskytne různé hrdiny.
Následuje samozřejmě Helmův žleb, který je impozantní bitvou schopnou otestovat schopnosti vaší družiny. Vše pak pro Aragorna a jeho přátele končí v rozšíření Pán prstenů: Dvě věže výletem k Železnému pasu. Tvůrci následují formát knih, takže se nejdříve vypořádáte s jednou skupinou, načež nastává čas Froda, Sama a Gluma. Na ty čeká nejdříve průchod močály, kde bažina nejednou hatí vaše plány. O něco příjemnější je pak cestování po křižovatce, během nějž dochází k zajímavým setkáním a střetům. Finále pak samozřejmě logicky stojí na výletu do doupěte samotné Oduly, která má pro naše malé, avšak statečné hrdiny připraveno nejedno velmi nepěkné překvapení.

Froda rozhodně nečeká v Pán prstenů karetní hra - Dvě věže nic pěkného.
Pán prstenů: karetní hra - Návrat krále – Silné zakončení výborné trilogie

Pán prstenů karetní hra - Návrat krále
Počet hráčů: 1 - 4
Herní doba: 90 - 120 minut
Věk: 14+
Jakmile má člověk za sebou prvních dvanáct scénářů, není takřka možné přestat. Všechny významné události už jsou totiž v pohybu, takže vám nezbývá nic jiného než se vydat vstříc poslednímu dějství legendární trilogie, které je opět tvořeno šesti scénáři. Ty plně pracují s tím, co vám nabídla kniha, takže tu podobně jako v případě rozšíření ságy Pán prstenů: Dvě věže máme nejdříve pasáže orientované na Aragorna a jeho kámoše, zatímco na konci na vás čeká Frodo a Hora osudu, přičemž každý ze scénářů před hrdiny staví tak nějak čerstvé výzvy, jimž musí čelit.

Zlo má v Pán prstenů karetní hra - Návrat krále mnoho podob.
Osobně se mi hodně líbil střet o Minas Tirith spojený s bitvou na Pelennorských polích. Když totiž metropole během střetu utrží dostatečné poškození, vše je ztraceno. A je nutno říci, že mordorská armáda se po většinu času rozhodně nepřestává snažit dostat vás na kolena. Že by ale práce s Frodem či Samem stála za prd, se říci nedá. Celkově je Pán prstenů: karetní hra – Návrat krále z mého pohledu výbornou expanzí. Je však nutno konstatovat, že hráč se během tohoto scénáře musí připravit na vyšší míru výzvy než v předchozích expanzích, což ale z podstaty věci dává smysl. Rozhodně je to ale něco, co krásně ukazuje, jak mohou věci gradovat.

Pán prstenů karetní hra - Návrat krále vás nechá zamířit na skutečně temná místa.
Pán prstenů: Karetní hra LCG vás nechá skrze tři rozšíření prožít legendární dobrodružství opět trochu jinak
Na deskových hrách mám rád, že hráči vlastně nabízejí z podstaty věci vždy zážitek, jenž je nějakým způsobem unikátní. Nejinak je tomu v případě Pán prstenů: Karetní hra LCG. Tedy přesněji řečeno trojice expanzí, které vám dávají možnost zažít cestu Froda z Kraje až k Hoře osudu. Stojí to za to? Rozhodně ano. Každá z knih je tu prezentována velmi intenzivně, včetně jednotlivých prvků, které čtenářům bezpochyby udělají radost.

Pán prstenů karetní hra - Trilogie
Komu bych za sebe v rámci této recenze Pán prstenů: Karetní hra LCG – Trilogii doporučil? Reálně je to jasná volba pro ty, kteří mají toto univerzum rádi, už se jim podařilo absolvovat základní krabici a zkrátka touží po tom si dát něco, kde bude hrát prim Frodo. Jestliže přesně takové tužby máte, tak rozhodně není třeba dlouho váhat.
Za poskytnutí kopie rozšíření pro hru Pán prstenů: karetní hra na recenzi děkuji českému distributorovi, společnosti asmodee.