Hlavní obsah
Hry

Frosthaven na PC – Nadějná hra, která se ale musí ještě ohřát

Foto: Snapshot Games Inc. (Jedná se o dostupný PR obsah)

Digitální Frosthaven přináší věrnou adaptaci populárního RPG, která ale v předběžném přístupu zatím bojuje s nedodělávkami i frustrujícím ovládáním, jež fandy tohoto žánru prostě nezaujme.

Článek

Virtuální výprava do mrazivé pustiny

Pár měsíců zpátky jsem vám tu představil povedené stolní RPG Frosthaven, které však kromě řady zajímavých mechanik disponovalo také relativně vysokou cenovkou. Během té doby došlo také k vydání stejnojmenné videohry. Tedy přesněji řečeno aktuálně dorazila do předběžného přístupu, kde si nějaký ten pátek pobude, což mě ovšem neodradilo od toho, abych jí věnoval nemalý objem svého času. Stejně jako originál mi i tento kousek umožnil si hned ze startu vytvořit partu dobrodruhů, s nimiž jsem se vydal za dobrodružstvím. Z nabídnutých postav si nebylo úplně snadné vybrat, jelikož jejich paleta byla opravdu pestrá, tvořena zajímavými hrdiny. Jistou formu pomoci mi poskytla má zkušenost s deskovkou, díky níž jsem trochu věděl, kdo mi co nabídne a koho naopak nebrat.

Foto: Ondřej Zeman / Frosthaven

Zasáhnout je leckdy možné více nepřátel naráz.

Vlajkonoška, válečník, velmi specifický zloděj či kouzelnice tu všichni disponují opravdu pestrou škálou základních schopností. Nepočítejte ale s tím, že budete užívat magickou energii či staminu. Na to se tady nehraje. Frosthaven totiž vše sází na karty. V rámci každého kola musíte vždy za každou postavu dva kousky zahrát. Všechny disponují v celkovém objemu čtyřmi efekty. Dvě, které můžete zvolit, jsou z podstaty věci, které najdete na všech kartách. Jedná se totiž o pohyb a útok. Během kola si můžete zvolit vždy jedno prezentované, čímž víceméně automaticky deaktivujete schopnost, která je spojená s danou stranou druhé karty, jelikož tak to tu zkrátka chodí. Takže když se pohnete či uděláte podpůrnou akci spojenou s pohybem, už další stejně laděnou neuděláte.

Foto: Ondřej Zeman / Frosthaven

Každý level vám otevře jiné karty.

Stejně tak většinou nebudete moci provést dva útoky, jelikož užitím první poloviny si automaticky zablokujete také tu, která leží na druhé kartě. Neříkám, že tu nejsou karty, které mají druhé půlky navržené jinak, avšak zase tolik jich není. Celková nabídka kouzel je ale neskutečně pestrá, jelikož každá postava má svou vlastní výbavu a tím pádem i možnosti, jak si formovat balíček, s nímž následně pracuje. Během dobrodružství jej máte dostupný a pomaličku karty odhazujete na odhazovací balíček. Aby jej bylo možné zamíchat, je třeba odhodit kartu, což vede k odpočinku, jenž vás nechá si obnovit všechny kusy z odhazováku a tak získat do ruky dobře známé útoky.

Foto: Ondřej Zeman / Frosthaven

Každé kolo může probíhat jinak.

To, jakým způsobem tento kus funguje, bych asi chápal. Nemám problém s budováním balíčků ani jejich následným používáním. Musím však kritizovat způsob, jak zde s nimi musíte pracovat v momentu, kdy je chcete použít. Jelikož aplikace není vůbec příjemná a často vede k frustraci nebo dokonce restartování tahu, což je k vzteku, jelikož následně může probíhat úplně odlišně než při pokusu, který byl pokažen tím, jak funguje práce s kouzly a speciálními výpady. Opravdu nechápu, proč studio kráčí touto cestou a nenabízí stravitelnější formát práce s magií. Rozhodně by to chtělo na tomto prvku zapracovat.

Foto: Ondřej Zeman / Frosthaven

Ideální je projít si tutoriálem.

Jestliže se pak podíváme na paletu nepřátel, tak je obstojná, stejně tak funguje škála úrovní. Vždy jimi pak procházíte stejně jako v tradičních RPG, takže nečekejte, že tu obdržíte nějaké komplexní dungeony, nýbrž relativně přímočaré instance odpovídající tomu, co nabízí desková verze. Fakticky tu máme velmi věrnou adaptaci, takže s tím člověk musí počítat od začátku až do konce.

Foto: Ondřej Zeman / Frosthaven

Herda rovnou do zad.

Je Frosthaven už v předběžném přístupu dostatečně výrazný?

Před pár lety bych možná řekl, že sil má tento kousek dost. Nyní mám ale opačný názor, jelikož tu máme hromadu konkurence. Ano, tento titul je zajímavý, funguje a rozhodně nabízí dobrý soubojový systém a také uvěřitelný herní svět, avšak není dokončen, což do jisté míry představuje jeden z primárních kamenů úrazu. Dalším je pak nutnost divně pracovat se schopnostmi, jež mi lezla krkem. Zkrátka úplně nechápu, proč třeba kouzlo nejde použít bez ohledu na následky. Předběžný přístup je tu ale od toho, aby v něm docházelo k úpravám, a tady prostor k vylepšením určitě je a nemalý.

Foto: Snapshot Games Inc. (Jedná se o dostupný PR obsah)

Frosthaven

Doporučil bych Frosthaven už v této fázi vývoje? Asi nikoliv. Přijde mi totiž, že konkurence je dostatečně silná na to, aby se hráč měl věnovat raději jí. Věřím však, že během vývoje může dojít k řadě vylepšení a celkové optimalizaci tak, aby komplet více zapadal mezi PC hry. Do té doby bych asi za sebe šel do jiných tahových RPG.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz