Hlavní obsah
Finance

Článek byl aktualizován: Jak hlupák o dva litry přišel aneb ani na e-shopu nejste v bezpečí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Deposit photos

Článek byl aktualizován: Internet je plný lidí snažících se vám dostat do peněženky a vzít si z ní nějakou tu korunu. Myslel jsem si, že mě se něco takového netýká, jenže realita byla odlišná, což ukazuje tento článek.

Článek

Jsem člověkem kupujícím věci vždy ve větším objemu, což mi až do 29.10.2023 nikdy nezpůsobovalo větší obtíže. Jenže pak jsem byl zlákán nabídkou obchodu https://www.dnesninakup.cz/, který měl v nabídce čaj, k němuž mám dlouhodobý osobní vztah. Čaje jsem si vybral a přihodil k nim na svátky dvě krabičky bonbonů pro děti, aby částka odpovídala sumě nutné k dopravě zdarma. Následně došlo na platbu. Bylo mi sice trošku divné, že je nutné zaslat peníze na účet, jenže se po celou svou existenci snažím žít poctivým životem, a tak jsem nezaznamenal náznak lsti či nějakých nekalostí.

Foto: Ondřej Zeman

Dnešní nákup mě naučil, že na účet se zkrátka peníze neposílají.

Peníze jsem proto pěkně odeslal a čekal na svůj balíček plný pytlíků s čajem a cukrovinkami. Čas běžel. Potvrzovací email o platbě však stále nikde. Rozhodl jsem se proto napsat na prezentovaný mail. Z prezentované adresy  však nedošla žádná odpověď. Chvíli jsem pracoval s myšlenkou, že asi mají hodně práce. Další den sem se ale pokusil zavolat na oficiálně prezentované číslo. To sice vyzvánělo, avšak odezva byla stejně jako v případě e-mailu nulová. Pomaličku mi začalo docházet, že něco není v pořádku. Nejdříve jsem šel samozřejmě za známým od policie, jehož reakce byla taková, že se jedná o přestupek a tím pádem mám víceméně smůlu.

Foto: Ondřej Zeman

Peníze jsem na obchod Dnešní nákup zaslal v zápětí.

Po tomto „pozitivně“ laděném zjištění jsem se ponořil do vod internetu a podíval se „detailně“ na IČ: 11473380, s nímž byl spojený MUDr. Petr Stehlík. Pokud bych samozřejmě brouzdal internetem dříve, než jsem byl okraden, zjistil bych, že tento pán je „známou“ firmou, na kterou je už podána řada stížností. Jenže upřímně, kdo dnes objektivně prohledává historii a detailní informace každého obchodu. Když kupříkladu před počítač postavíte seniora, jen málokterý je schopen jít dále než za vybrání si zboží a odeslání peněz.

Foto: Ondřej Zeman

Dnešní nákup - 5

Samozřejmě si v závěru můžete říci, že je v podstatě vše má chyba způsobená neopatrností a především tím, že jsem si o obchodě, ze kterého jsem nakupoval, nezjistil dostatek informací. Jenže očividně jsem byl pouze jedním z mnoha nespokojených, které MUDr. Petr Stehlík nepotěšil tou či jinou cestou. Co mě ale na celé situaci fascinuje nejvíce, je objektivně minimální možnost, jak se proti tomuto formátu bránit a především jak následně získat finance zpět. Tento článek jsem vlastně napsal primárně kvůli tomu, abych posloužil jako pomyslné varování pro ty, kteří náhodou na podobných obchodech budou chtít nakupovat. Příště už zkrátka žádné peníze na účet.

Aktualizace: Po měsíci a půl mi pan Stehlík konečně zaslal zaplacené zboží. Zda to bylo i díky vytvoření tohoto článku je otázkou. Od obchodníka jsem ovšem nedostal žádné informace. Nebyl mi dán důvod zpoždění ani žádná omluva. Je tím pádem otázkou, kde byl přesně problém. Tento článek však stále považuji za varování pro ty, kterým by osud nemusel přát tak, jako mě.

Foto: Ondřej Zeman

Podle všeho nejsem jediný, kdo má s obchodem Dnešní nákup a především jeho majitelem nějaký problém.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz