Hlavní obsah

La Quimera: Střílečka s krásným kabátem, ale prázdnou duší

Foto: Ondřej Zeman

Krása není všechno, což dokazuje aktuálně prezentovaná FPS La Quimera, v níž zamíříme do cyberpunkového světa, který je plný gangů, robotů a futuristických technologií.

Článek

Střílečka La Quimera ukazuje dosti temnou budoucnost

Zatímco určité žánry jsou zastoupeny skutečně bohatě, moderních FPS mnoho na trhu nenajdete. Ano, neříkám, že tu nejsou, avšak ve srovnání s boomer shootery či jinými vizuálně méně náročnými formáty jich rozhodně není tolik. Jejich vývoj je zkrátka náročnější. Ne vždy navíc vizuál stačí k tomu, aby se jednalo o reálně zajímavý titul, což je také případ střílečky La Quimera, která vás svým grafickým zpracováním zaujme prakticky na první pohled. Je na ní totiž patrné, že kráčí ve stopách takových legend, jako bylo třeba Crysis. Vizuál tu hraje prim, avšak to je možná vše.

Foto: Ondřej Zeman

Prostředí je ve La Quimera průstřelné.

Příběh La Quimera vás bere vstříc Latinské Americe, před níž není pěkná budoucnost. Globální systém zkolaboval a lidé nyní žijí ve fragmentovaných komunitách. Minulostí jsou i velké státy, které byly nahrazeny menšími státečky, jejichž osud často nedefinují pouze jejich politici, nýbrž žoldácké skupiny v čele s PMC, k níž se zpočátku přidává také váš hrdina. Tomu je dána zbraň, načež musí ukázat v různých situacích, co dělat. Příběh tu ale dle vývojářů hraje prim, takže po většinu času zkrátka procházíte napříč úrovněmi a pomaličku odkrýváte jeho střípky. Osobně jsem z něj příliš nadšen nebyl, protože mi oproti tomu, co jsem měl možnost vidět v minulosti, až tak výrazný nepřišel. Ne vždy se prostě zadaří.

Foto: Ondřej Zeman

Občas je to ve La Quimera divoké.

V jeho rámci vás La Quimera bere napříč různě navrženými úrovněmi. Nepočítejte však s žádnými velkými lokacemi. Prim tu hraje koridor spolu se středně otevřenými arénami, které nejsou bohužel navrženy moc atraktivně. Osobně jsem byl tímto faktem překvapen, protože z toho, co mi bylo prezentováno, jsem usuzoval, že bych mohl dostat opravdu zajímavé instance s neméně zajímavými střety. Jsou na tom nepřátelé lépe? Samozřejmě že nikoliv. Ani paleta protivníků není zajímavá, natož postavená tak, aby právě oni motivovali k dalšímu hraní. Jejich AI je pak bohužel další ze slabých stránek tohoto kousku, jelikož nejsou schopni realizovat žádné promyšlenější akce ani taktické manévry.

Foto: Ondřej Zeman

O brutalitu v univerzu La Quimera není nouze.

Zatím jsem dost negativní, co? Ale bezpochyby tu budou pozitiva. Třeba taková střelba. Je alespoň ta na vysoké úrovni? Opět se bohužel nemohu dát do jásání. Práce se zbraněmi je zde totiž toporná a nepříliš záživná. Moc celkovému dojmu nepomáhá ani skutečnost, že je nutné neustále mezi hračkami přehazovat, protože na lidi nefungují určité projektily, zatímco roboty výrazně nevzrušují střely z tradičních zbraní. Samotná nabídka pak není příliš rozsáhlá, kvůli čemuž si lze vybrat pouze z pár kusů, jež z podstaty věci nejsou až tak zajímavé. Naštěstí se děj odehrává v nepříliš vzdálené budoucnosti, takže tu máme také exoskelet, se kterým je možné pracovat a optimalizovat jím atributy hlavního hrdiny. Tímto ale nabídka možností práce s postavou z velké části končí.

Foto: Ondřej Zeman

Nepřátel je vždy dostatek.

Jedním z es La Quimera je bezpochyby už dříve zmíněný vizuál. Zvolený engine ovšem má sám o sobě napříč hrami dost obtíží a tento kousek není výjimkou. Můžete se tím pádem těšit na slušné propady snímků, občasné pády a hromadu bugů. Ano, u hry v předběžném přístupu omluvitelný nedostatek, jenže realita může být dlouhodobě taková, že nemusí dojít k nápravě, protože na to zkrátka tvůrci nebudou mít z dlouhodobého hlediska dostatek sil. Možná ale přeci jen k řádným opravám dojde, člověk v herním průmyslu nikdy neví. Rozhodně ale pracuji spíše s negativnějšími alternativami.

Foto: Ondřej Zeman

La Quimera nabízí hráči pěkný svět.

V předběžném přístupu si La Quimera vaší pozornost nezaslouží

Nerad to říkám, ale La Quimera nemá v předběžném přístupu moc čím oslovit. Z mého pohledu je to průměrná střílečka, která sází pouze na vizuál. Hratelnost, technická stránka ani příběh tu nejsou ničím, z čeho bych si jakožto hráč sedl na zadek. Tvůrci dle mého selhávají i ve vykreslení střetů, což je u FPS trochu problém, jelikož, jak bylo v minulosti mnohokrát řečeno, příběh nehraje prim, ale jakmile se vám nepovede akce, je vše ztraceno. A přesně to se tady stalo. Je to dost smutné, jelikož zrovna tento kousek měl slušný potenciál. Samozřejmě je možné, že časem nabere dech a bude přetvořen v něco zajímavého. Zatím se mu ale vyhněte, za vaše peníze za žádných okolností nestojí.

Všechny fotky pro tento text jsem sám vytvořil pro účely recenze hry.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz