Článek
Příběh vás nechává poučit se z chyb ostatních
Vyprávění, s nímž přišel Might and Magic Heroes VI, nestálo za moc. Might and Magic Heroes VII je v tomto ohledu na vyšší úrovni, už jen samotnou volbou tématu. Opět tu máme boj o moc, avšak tentokrát hrají prim výlety do minulosti. Zdejší potenciální panovník totiž chce odmítnout boj o trůn, a tak se jeho sourozenci a přátelé snaží jej přesvědčit, aby změnil svůj názor a do bitvy o korunu nakonec šel. Koncept rozdělených příběhů vám připomene staré dobré časy odseknutých vyprávění, které vám více vyprávějí o zdejším světě, jeho hrdinech a především událostech definujících směr, jakým následně kráčel. Počet tažení je pak slušný.

Tažení Might and Magic Heroes VII rozhodně nejsou jednoduchá.
Tradičně pak po jejich absolvování většinou zamíříte do složky, v níž máte více volnosti a nejste limitováni. Nabídnuty jsou vám souboje, v nichž máte různé prototypy armád, a také tradiční dobrodružství. Sáhnout v rámci obou alternativ můžete po Azylu, Kobce, Nekropoli, Tvrzi, Akademii a Sylvanu, což lze do jisté míry označit za tradiční sestavu. Zajímavé je, že tentokrát není přítomno Inferno ani Bašta, přičemž jejich jednotky byly přesunuty do jiných hradů. U většiny zdejších hráčů je nutno počítat s určitým mixem, jelikož jen málokdo reálně má totožnou paletu jako před lety. Snaha o ozvláštnění zasáhla všechny kromě Azylu, jenž je na podobných silách.

Might and Magic Heroes VII staví před hráče stůl plný příběhů.
Jisté základy si zachovala třeba také Nekropole, dost však na její sestavu měl vliv předchozí díl. Z původních najdete v nabídce upíry, kostlivce nebo duchy. Vedle nich pak do boje pochodují lamasu nebo pavouci. Nepříjemnou změnou je pak přítomnost nutnosti si vždy zvolit, jakou ultimátní jednotku budete mít. U Nekropole je to třeba volba mezi kostěným drakem a jezdcem smrti. Osobně se mi tento formát nutnosti rozhodnutí moc nelíbí. Stejně tak je trochu škoda, že opět postrádáme alternativní vývojové formy jednotek. Nutno však říci, že celková balance je vyvedenější než v minulosti, za což tento kousek vděčí opět dlouhému vývoji. Různě lze pak vnímat samotnou práci s městy, jejichž vizuál nemusí sednout každému. Zpět je navíc vývoj navázaný na úrovně.

Might and Magic Heroes VII nevypadají zle.
Herní svět, v němž operujete, je ale velmi povedený. Stabilně tu máte dostatek míst, k nimž je možné vyrazit a odstartovat tak jejich průzkum. Ve světě najdete jak jednotky z původních dílů, tak i nováčky z těch nejnovějších. Samotný průběh bitev je obstojný, když pak náhodou už střety absolvovat nechcete, je zde možnost je pouze odklikávat skrze automatické rozhodování, jež vám ušetří dost času v momentu, kdy proti vám stojí podřadní nepřátelé. AI protivníků bojujících proti vám napříč herním světem je obstojná.

Hydra si dokáže s nepřáteli poradit.
Hůře je na tom pak dle mého pohledu vizuál. Avšak tak už to u starších věcí bývá. Při vydání Might and Magic Heroes VII pak disponoval hodně slabou technickou stránkou. Načítání bylo extrémně dlouhé, občas docházelo k pádům a AI ne vždy dělala, co měla. Leccos bylo vylepšeno, díky čemuž už v tomto ohledu není moc prostoru ke stížnostem. Rozhodně to lze vnímat jako jeden z řady pozitivních kroků kupředu, jasně ukazujících, že když vývojáři chtějí, dokážou svůj výtvor pozvednout.

Být odvážný se občas nevyplácí.
Might and Magic Heroes VII k dnešnímu dni patří mezi slušné nástupce Heroes III
Vývoj her je během na dlouhou trať, takže i když by se to dít nemělo, ne vždy vyjdou úplně v nejsilnějším stavu. Přesně to byl i problém Might and Magic Heroes VII. Od jeho vydání uplynulo mnoho let a je to na něm minimálně v rámci vývoje znát. Od vypuštění se tento kus totiž posunul kupředu. Jede lépe, balance byla vylepšena a celkově navíc nevypadá úplně zle, což považuji za velké plus. Pozitivně pak lze vnímat i přítomnost dobře známých hradů či původních mechanik včetně pestré nabídky zdrojů, s nimiž pracujete.

Občas vás Might and Magic Heroes VII obklopí nepřáteli.
Stojí Might and Magic Heroes VII i po letech za to? Dá se říci, že má větší sílu než v době, kdy byl tento kus poprvé vydán. Ano, je to tak. Studio na svém díle hodně zapracovalo, díky čemuž je tento kousek jedním z moderních dílů, jež skutečně stojí za pozornost a bezpochyby patří do kategorie úspěšných nástupců známé značky. Pokud tedy netoužíte po vyloženě něčem novém, avšak chcete něco současného, je to správná volba. Tímto celá série končí. Všem děkuji za váš čas a také přečtení. Budu se těšit u dalších textů v nichž koukneme třeba na Might and Magic 6 - The Mandate of Heaven.






