Hlavní obsah
Hry

Moje kavárnička je roztomilou hrou, kterou si musíte zahrát

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Ondřej Zeman

Bylo vašim snem vždy stát se baristou? Tak zde k tomu dostanete příležitost. Budete tu obsluhovat hosty. Vytvářet lahodné nápoje a především kmitat, protože nikdo nechce na svůj nápoj čekat.

Článek

Moje kavárnička z vás udělá majitele zavedené kavárny

Káva se v posledních letech stala něčím, čemu se lidé čím dál tím více profesionálně věnují. Aktivně vznikají kavárny, kde se servíruje excelentní káva. Pokud vás vždy zajímalo, jaké to je, pracovat v takovém podniku, tak právě Moje kavárnička vám dává příležitost. A cože je přesně cílem hry? Zkrátka vařit tmavý mok a plnit objednávky až do momentu, než dojdou karty objednávek, nebo se některému z hráčů nepodaří splnit více než pět objednávek. Jakmile se tak stane nastává chvíle pravdy. Než se ale k takovému okamžiku dopracujete čeká vás cesta plná námahy, létání po herní ploše, a především vytváření lahodných nápojů.

Foto: Ondřej Zeman

Moje kavárnička moc místa nezabere.

Hra se v tomto díle neodehrává na nějakém gigantickém herním poli, jako je to v nemalém množství případů. Vaše postava se pohybuje prakticky pouze po desce surovin. Ta má celkem šestnáct polí na kterých můžete nalézt materiály nutné k vytváření nápojů. Základní přísady jsou zastoupené vždy třikrát, zatímco ty vyloženě speciální jsou na desce pouze jednou, takže o ně budete vyloženě bojovat. Mezi elementárními přísadami je v Moje kavárnička možné najít kávu, led, pára nebo mléko. Škálu vzácných pak tvoří karamel, čajové lístky, voda nebo čokoláda. V rámci svého tahu se můžete přesunout až o tři pole.

Foto: Ondřej Zeman

Moje kavárnička pracuje s detailem.

Základní forma vašeho baristy je schopná se pohybovat pouze ve vodorovném nebo svislém směru, takže v podstatě nahoru, dolů, doleva a doprava. To však nejsou vaše jediné možnosti. V Moje kavárnička prochází postava vývojem, díky čemuž se může pohybovat diagonálně, a to není jediné vylepšení, které máte možnost absolvovat. Skrze zdokonalení můžete navýšit zisk surovin na políčkách, kde už někdo stojí. Stejně tak je možné více získat z rohových polí nebo ze speciálních políček. Vylepšení vám zůstávají po celou dobu hraní. Nejdříve je ale musíte aktivovat. K jejich aktivaci na začátku kola potřebujete vždy tři karty splněných objednávek, takže nepočítejte s tím, že na startu budete mít superbaristu.

Foto: Ondřej Zeman

Moje kavárnička vás nechá vytvářet různé nápoje.

Objednávky na vás nečekají

Pohnout se můžete až o tři políčka s tím, že po vstoupení na každé z nich obdržíte surovinu, která je na něm vyobrazena. Bez jakýchkoliv vylepšení si tím pádem v rámci svého tahu můžete odnést z fáze Přesunu celkem tři přísady. Přes své konkurenty můžete libovolně přecházet, tah musíte však ukončit vždy na volném poli. Sebrané materiály pak musíte rozmístit do trojice vašich šálků. Co kam dáte, je v Moje kavárnička pouze na vás. Po umístění už je však nesmíte přesouvat. V případě, že se vám náhodou podaří v některém z hrníčků realizovat vše potřebné k dokončení objednávky, můžete jej vysypat a vzít si kartičku objednávky k sobě.

Foto: Ondřej Zeman

Moje kavárnička má výborně navržené suroviny.

Na splnění objednávek máte vždy čtyři tahy, během nichž se pokoušíte do hrnečků dát všechny potřebné suroviny. Když se vám to podaří, objednávka je zdárně dokončena, když nikoliv tak si kartu zařadíte do škatulky nedokončených objednávek. Realizace jednotlivých zakázek je občas dost náročná. Některé však až tolik pozornosti nevyžadují. Třeba takové ristretto si žádá pouze led a kávu. Mléčný čaj vyžaduje čaj, mléko a led, zatímco ledové café mocha už potřebuje k realizaci čokoládu, kávu, mléko a také ledovou kostku. Pokud se vám ale právě café mocha podaří vytvořit dostanete vedle kartičky také keks, díky němuž se můžete během fáze pohybu pohnout o jedno políčko navíc.

Foto: Ondřej Zeman

Některé kousky jsou v Moje kavárnička náročnější než jiné.

Přestože je hratelnost super, jedním z prvků, které vás při hraní hry Moje kavárnička prakticky ihned zaujmou je zpracování herních komponentů. Ty jsou tu navrženy skutečně mistrně, takže při vytváření každé objednávky si připadáte jako skutečný barista se vším, co to obnáší. Zajímavé pak je, že když hrajete pouze ve variaci pro dva hráče máte každý dvě figurky, avšak v rámci tahu se přesouváte pouze s jednou z nich.

Foto: Ondřej Zeman

Moje kavárnička vás nechá uložit vše.

Zpracování hry Moje kavárnička vás nadchne

Moje kavárnička představuje jedno z dalších překvapení tohoto roku. Jedná se o rychlou hru, která má mistrně zpracované komponenty a také hratelnost schopnou vás nadchnout. Na první pohled nevypadá komplexně, jakmile do ní ale proniknete umožní vám realizovat akce plné plánování a někdy také intrik, když svému soupeři zaberete políčko nutné k dokončení jeho objednávky. Tempo je tu slušné. Popravdě jsem nečekal, že to bude taková pecka. Nakonec mě ale Moje kavárnička vyloženě nadchla.

Za poskytnutí kopie hry Moje kavárnička děkuji českému distributorovi, společnosti Blackfire.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz