Hlavní obsah

Moje první akvárko – Učte se tvary a bavte se kreslením roztomilých rybiček

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Ondřej Zeman

Vytvořte si vlastní podvodní svět plný ryb a zajímavých doplňků ve hře Moje první akvárko, která nabízí tři úrovně obtížnosti a hravou cestu k objevování geometrických tvarů.

Článek

Vytvořit si svou rybí říši dokáže ve hře Moje první akvárko každý

Zakreslovací hra Děsivá příšerka nám minulý rok ukázala, že s pastelkami a kostkou lze zažít nebývalé množství zábavy. Nyní tu před námi stojí podobný kousek. Moje první akvárko vás ovšem nenechá vytvářet svého netvora, nýbrž vám umožní, za pomoci pastelek a obkreslovacích pomůcek, stvořit své vlastní akvárium, v němž mohou plavat různé typy rybek a různé doplňky, které udělají z prostoru unikátní místo, jež budou ostatní obdivovat.

Foto: Ondřej Zeman

Než začnete je v partii Moje první akvárko nutné vždy ještě ohraničit prostor pro rybky.

Počet hráčů: 2– 4

Herní doba: 15 - 30 minut

Věk: 4+
Absolvovat můžete partii ve hře Moje první akvárko v rámci tří úrovní obtížnosti, díky čemuž se vrátka otevírají různým věkovým skupinám. Elementární obtížnost před vás postaví omezený počet úkolových žetonů a také specifický objem ryb. Rozhodně to není tak, že byste na počátku dostali vše, co tato hra nabízí. Tak tomu není. Hru pak startuje ten, který jako poslední viděl živou rybu. Obdobně jako ve hře Děsivá příšerka si tento hráč hodí kostkou, která pracuje se šesticí odlišných symbolů vedoucích k rozličným výsledkům. Po většinu času máte velkou šanci, že budete muset kreslit rybu.

Foto: Ondřej Zeman

Mezi rybkami si jistě ve hře Moje první akvárko najdete své favority.


Nikdy ovšem nemusí mít stejný tvar, protože je tu kulatá, oválná, čtvercová nebo trojúhelníková verze. Dítě díky tomu má možnost aktivně pracovat s myšlenkou tvarů. Formát je to slušný a osobně se mi hodně zamlouvá. K nakreslení daného tvaru mohou děti využít šablonu ryby nebo prostor, z něhož byla rybka vyloupnuta. Jakou alternativu si vyberou, je pouze na nich. Když se na vaší kostce neobjeví ryba, naleznete na ní úkol. Symbol úkolů ve hře Moje první akvárko prezentuje možnost volby.

Foto: Ondřej Zeman

V rámci detailů se od sebe jednotlivé kusy papíru liší.

Když je hozen, můžete si vybrat jeden ze dvou úkolových žetonů, které následně nakreslíte na svůj herní arch. V rámci lehké úrovně je nabídka relativně prostá, takže se vám může dostat do rukou jen šest variant. Vybraný úkol (obrázek) následně zakreslíte do svého akvária, čímž můžete mezi rybky přinést chaluhy nebo krmivo různých tvarů. Zatímco pro kreslení chaluh nejsou žádná zásadnější pravidla, krmivo je nutné poslat do bříšek ryb. Nejvíce si pak bezesporu oblíbíte moment, kdy se vám na kostce objeví žolík, jenž vám umožní vybrat si ze všech aktivit. Takto se v házení a kreslení střídáte do momentu, než ukazatel kola dosáhne pětky. Následně dochází k bodování, při němž získáváte body za ryby, krmivo i chaluhy.

Foto: Ondřej Zeman

Do rukou se vám dostanou během partie Moje první akvárko různé žetony.


Základní náročnost hry Moje první akvárko je opravdu přístupná, kvůli čemuž tu můžete najít ještě dvě další úrovně, které automaticky o něco vždy navýší obtížnost celého procesu. Na středním stupínku se můžete těšit na další úkoly, želvu nebo rybího chameleona. Prezentovaná želva kupříkladu navyšuje potenciální prostor pro získání dalších bodů, protože za každou rybu, která se jí dotýká, dává svému vlastníkovi další body. Mušle pak pracují s myšlenkou řetězců mezi rybami, jež si žádají, aby byly propojeny.

Foto: Ondřej Zeman

Nikdo vám nebrání si základní nabídku pastelek rozšířit.


Pokud vám hratelnost přijde stále příliš jednoduchá, je tu ještě těžká varianta, která opět rozšiřuje nabídku možností o nové aspekty, s nimiž je nutné počítat. Je zde třeba karta zrcadla, která vyžaduje vytvoření odrazu dané situace, nebo také úkol spojený s neviditelnou rybou. Při finálním hodnocení je pak nutné jednotlivé prvky zpracovat a vyhodnotit. Tato náročnost už podle mého není úplně pro čtyřleté děti, ale nevylučuji, že s pomocí rodičů dokážou překonat leccos. Po dokončení partie pak máte možnost rybičkám dokreslit jednotlivé prvky, díky čemuž se dají obohatit o obličej či vzor šupin.

Foto: Ondřej Zeman

Moje první akvárko má dost místa na uložení.

Moje první akvárko je obstojnou cestou, jak dítka naučit tvarům

Každá desková hra má svou cílovou skupinu. I Moje první akvárko jí bezpochyby disponuje, jak by také ne, když dětským hráčům nabízí zajímavý formát vytváření jejich vlastního akvárka, jenž máte možnost optimalizovat o nové prvky a tím navyšovat celkovou hratelnost. Jakožto hráči mi ovšem možná více sedla Děsivá příšerka, která mi v určitých ohledech přišla hravější. Zde je ale kreativita hráčů do jisté míry limitována tvary, jejichž přítomnost jasně definuje další kroky po hození kostkou.

Foto: Ondřej Zeman

Moje první akvárko


Moje první akvárko je povedenou zakreslovací hrou, která je dle mého názoru určena primárně pro menší hráče, jimž můžete pomalu ukázat svět geometrických tvarů a jejich kreslení. Pokud tedy hledáte právě toto a navíc máte rádi rybky, chybu sázkou na tuto kartu neuděláte.

Za poskytnutí recenzentské kopie hry Moje první akvárko na recenzi děkuji českému distributorovi, společnosti Asmodee Czech Republic.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz