Článek
Jakmile zastavíte, zemřete!
Příběh? Na ten se tu moc nehraje. Zkrátka se objevíte na tajemném hřbitově, z něho vede několik bran, načež zjistíte, že ve jménu ukončení této noční můry jimi musíte projít a tak se osvobodit. Nebo minimálně v to doufáte. Zpočátku do ruky dostanete chlápka s hustým mečem, jenž bude fanouškům série Berserk dobře znám, jelikož málomluvný Guts kosící démony a lidi po stovkách měl přesně taky takový. S poskytnutým hrdinou zamíříte vstříc první instanci, která je složena z navzájem propojených chodeb, jimiž prostupujete primárně skrze aktivaci podlažních spínačů otevírajících další části.

Zombie jsou stabilně naštvané.
Když však na takový spínač stoupnete, nevyjede ze zdi past, nýbrž odstartuje masakr. Automaticky tím totiž spustíte vyvolávací zařízení, jež vás obklopí hromadou nepřátel, jejichž tvary a velikosti jsou většinou definovány především tím, kde k boji dochází. Ve zmíněné kobce proti vám kupříkladu stojí primárně zombie, hrstka mágů a také nemrtvá pěchota, která je přeci jen o něco agilnější než tradiční umrlci pomalu pochodující chodbami. Jakmile se monstra objeví, nezbývá vám nic jiného než jim stanout čelem.

V aréně čeká smrt.
Vámi kontrolovaný hrdina je za všech okolností strojem na zabíjení, který se nebojí do nepřátel kopat, narážet do nich a samozřejmě je zasypat ranami. Sekání můžete provádět zcela bezmyšlenkovitě. Jakmile ale chcete přežít, je třeba kombinovat výpady, jen tak totiž aktivujete smrtící comba, s jejichž pomocí dokážete z nepřátel udělat jen beztvaré hromádky masa či natolik ořezaná těla, že už vám prakticky nic neudělají. Ano, čtete správně! Protivníky lze vyloženě osekávat a tak eliminovat jejich nebezpečné části, díky čemuž se následně můžete věnovat jejich kámošům, kteří hrozbou být mohou.

Pasti a nepřátelé jsou všude.
Myšlenka speciálních úderů je zajímavá. Tím to ale nekončí. Berserk není tím jediným, kdo je vám v rámci nabídky postav nabídnut. Paleta je daleko širší, u všech hrdinů navíc můžete počítat s tím, že u nich najdete unikátní nabídku výpadů, které užívají v boji, jedinečné nástroje, s nimiž pracují, a často také podmínky, na něž si je třeba zvyknout ve jménu přežití. Poskytnut je vám třeba upír, který nemá k dispozici léčivé lektvary, namísto toho však regeneruje životní energii skrze údery. Gladiátor pak operuje s více kusy bojové výstroje, jež mu nabízejí odlišné formy výpadů.

Krev ve Mortal Sin teče proudem.
Výstroj jako taková navíc sama o sobě disponuje unikátními statistikami a efekty. Některé nástroje vám dodají možnost si skrze zabití regenerovat životy, jiné zase po správně vedeném úderu nepřátele zmrazí. U určitých pak dostanete něco za něco. Magické brnění vám třeba dokáže rapidně navýšit brnění a zbavit zbraně závislosti na maně, avšak každý úder vám ukousne určitý objem vaší životní energie, což je fajn jen v momentu, když máte jak ji doplnit, protože jinak vás všechny efektivnější seky pomalu, avšak jistě vedou přímo do hrobu.

I se štítem lze pracovat.
Jak už bylo řečeno, každá úroveň před hráče staví unikátní hrozby. Neschází v nich dokonce ani bossové, kteří jsou do jisté míry vykradeni z už dobře známých děl. První kobka před vás kupříkladu postaví obrovského pekelníka, který je dost podobný Diablovi, v jeskynním komplexu zase najdete čarodějnici evokující vzpomínky na třetího Zaklínače. Pokud pak zatoužíte si zkusit zabít všechny netvory v rámci jediné úrovně, je tu dostupná aréna, kde se musíte otáčet více než normálně. Za všech okolností ale platí, že když zastavíte, tak prakticky ihned zemřete. Smrt pak vede k návratu na start a započetí nové výpravy napříč úrovněmi ve snaze je všechny otevřít.

Diablo to jsi ty?
Mortal Sin vás i přes absenci komplexity dokáže pohltit
Rozhodně bych nečekal, že mě tento dynamický projekt nadchne dostatečně na to, abych v něm chtěl strávit hodiny. Nakonec si ale získal mé srdce svým smrtícím tempem, zajímavě zpracovanými postavami a také tím, jak moc náročné je absolvování zdejších úrovní. Prosekat se až na konec je většinou hodně velká výzva, kterou pokoříte až po několika pokusech, při nichž budete krvácet. Hlavní slabinou tohoto kousku je dost omezená paleta nepřátel a také vizuál, který pro některé hráče bude dost náročné akceptovat. Když to ale zvládnete, obdržíte slušnou řež, co vás zabaví na desítku a možná i desítky hodin.