Hlavní obsah
Hry

Návrat legendy – Titan Quest II má už v předběžném přístupu co nabídnout

Foto: Ondřej Zeman / Titan Quest II

Předběžný přístup přivádí hráče do pobořeného mytologického světa plného mýtických nestvůr, hádanek a prvních náznaků epického dobrodružství, které však ještě není dotaženo.

Článek

Masakr pod Olympem

Řečtí bohové jsou tématem, které má ve hrách své místo. Že by ale dostávaly příliš mnoho prostoru, se říci nedá. Ano, máme tu Hades či Age of Mythology, jakmile ale člověk hledá diablovku z dané éry, mnoho jich není. Asi nejvýraznější je první Titan Quest, který před nějakou dobou dostal svého pokračovatele. Titan Quest II dorazil nejdříve v rámci předběžného přístupu, kde nabízí stejně jako obdobně vydané projekty pouze část obsahu, což však neznamená, že by tahle akce nestála za pozornost, jelikož už nyní má překvapivě dost sil. Před hráče nabízí rozpracovaný editor postavy, v němž si může se svým rekem skutečně pohrát. Jakmile pak máte hotovo, už vám nic nebrání vyrazit za dobrodružstvím.

Foto: Ondřej Zeman / Titan Quest II

Souboj s Panem je výzvou.

Poskytnut je vám tu mytický svět, jehož návrh z podstaty věci není vůbec špatný. Procházíte totiž pobořenými farmami, ruinami strážních věží a také napříč plážemi, které díky určité míře zaplavení představují zajímavý koridor, jehož průzkum má potenciál zabavit primárně kvůli kvalitnímu zaplnění vedlejšími úkoly a také různě nastavenými hádankami, jež sice neohromí, avšak občas vás motivují k aktivnímu zapojení vašeho mozku, který u takto laděných projektů většinou vypínáte. Pokud jde pak o design zakázek, označil bych je za prácičky tradičního rázu, takže nečekejte nic komplexního. Ve většině případů prostě přijdete na místo, načež ukážete padouchům, kteří jsou cílem či daný bod stráží, zač je toho ostří meče.

Foto: Ondřej Zeman / Titan Quest II

Pán si přišel jen tak posedět.

Monstra, která vám nabíhají pod čepel, jsou divoká a na vyšších úrovních dokážou za pomoci přesily slušně zavařit. Je jejich nabídka však nepatří mezi nejpestřejší, což je zřejmě důvodem fáze vývoje, v níž Titan Quest II aktuálně je, jelikož monstra jsou pevně navázána na lokace, jichž je dost, avšak ne tolik, aby z toho jeden plesal. Bossové na tom jsou naštěstí o poznání lépe. Jejich nabídka je tvořena mýtickými tvory, jejichž schopnosti leckdy nepříjemně zaskočí i ostřílené reky. Rozhodně je není dobré podceňovat, protože někdy dokonce souboj s nimi probíhá na více fází, takže v něm uspějí jen ti připravení, a občas i ti selžou. Stačí jen mít špatně nastavené schopnosti.

Foto: Ondřej Zeman / Titan Quest II

Ošklivej koník.

Zdejší hrdinové totiž nemají pevně definovaný vývojový strom od samého začátku. Každý si má možnost vybrat dvě větve, na něž se zaměří, přičemž na startu umí fakticky jen relativně neefektivně bušit do nepřátel a vyhýbat se jejich úderům. Specializovat se je možné až po sebrání božské energie, která vám otevírá evoluční strom válečníka, zloděje, mága země a také kouzelníka ovládajícího vodu a vzduch. Každý ze směrů má automaticky řadu schopností, jež můžete začlenit do svého repertoáru a následně je v boji využívat ve jménu poražení nepřátel. Ideální pro vás pak je vytvořit si kombinaci obou směrů, tak, aby z toho vyšel co nejzajímavější a především nejfunkčnější mix, s jehož pomocí následně budete kosit nepřátele stejně efektivně jako Smrtka své oběti.

Foto: Ondřej Zeman / Titan Quest II

Na začátku toho moc nemáte.

Pokud se podíváme na nabídku schopností detailněji, je skutečně pestrá. Když vám pak náhodou nesedí elementární formát, v jakém dovednost funguje, je tu vždy možnost ji optimalizovat skrze dodatečné modifikace tvořící zajímavý aspekt, jímž efektivněji formujete podobu kouzel a různých výpadů a dodáváte jim třeba nové alternativní podoby útoku či jiná vylepšení, díky nimž jsou atraktivnější. Za sebe musím říct, že se mi tato cesta hodně líbí, jelikož zvládá motivovat k testování různých alternativ.

Foto: Ondřej Zeman / Titan Quest II

Dojde i na koncert.

První krůčky Titan Quest II nejsou zlé, zda uspěje, je otázkou

Předběžný přístup je fází vývoje, která o hrách napovídá leccos. Některé do něj vstupují v plné síle, zatímco jiné příliš nešlapou na plyn, aby následně měly co ukázat v momentu, kdy tuto etapu opustí, načež reálně hráčům poskytnou vše, co bylo slíbeno. Titan Quest II patří do kategorie záležitostí, které kráčí střední cestou. V základu toho nabízí hodně, takže rozhodně na pár desítek hodin vystaráno máte.

Foto: Ondřej Zeman / Titan Quest II

Copak tu ty milé kozenky dělají.

Nesmíte však po tvůrcích chtít moc pestrou škálu nepřátel, jelikož tu vám neposkytnou. Počítat však můžete s kvalitně zpracovaným herním světem, drsnými bossy a také slušným vývojem hrdinů, který vám rozhodně dává dost směrů, jimiž se lze zaměřit. Pro fandy prvního Titan Questu je to rozhodně něco, co by je nemělo minout.

Dočetli jste až sem? Podpořte autora libovolnou částkou.
Podpořte autora

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz