Článek
Trojka, která se nezakecá
Když se sejde elf, zkažený lidský mág a zrůdná kráska, vede to k problémům, což ukazuje i nově vydaná expanze pro Total War: Warhammer III nesoucí název Tides of Torment. Její základní myšlenka tak nějak tradičně stojí na přidání trojice nových vůdců, kteří stojí v čele trojice optimalizovaných frakcí. U které začneme? Nejdříve se podíváme na Vznešené elfy. Jejich nabídku vůdců obohatil námořník Aislinn, jehož tažení je dosti odlišné než u ostatních vůdčích osobností elfího národa. Primárním důvodem, proč tomu tak je, jest skutečnost, že zatímco jiní mohou hravě zakládat města a expandovat, tento borec má v tomto ohledu výrazně omezený manévrovací prostor, jelikož každá založená metropole si žádá speciální body. Většinu měst proto musí vyplenit nebo přenechat ostatním elfům.

Správně vybraný bod má může vyhrát bitvu.
Zní to nespravedlivě, že? Pro Aislinna je to však cesta, jak si vybudovat s ostatními frakcemi reputaci, jež následně vede k tomu, že je zásoben adekvátním objemem surovin nutných pro jeho další expanzi. Ve finále dokonce může podporované elfí národy zcela pohltit, což je na celé situaci asi nejzajímavější, jelikož s ním můžete razit politiku stabilního dobývání, přičemž získaná místa přidělíte tomu, kdo vašim budoucím plánům sedí nejvíce, bez toho aby byl do jistého momentu reálně postižen. Zkrátka a dobře, šířit demokracii můžete díky lodím prakticky kdekoliv. Stejně jako jiní vůdci i tento dostal v rámci jednotek řádné posílení tvořené primárně tvory moře a posádkami lodí. Finálním esem jsou Nebeské vozy, s nimiž lze nepřátele slušně překvapit.

Sjednocování kmenů není žádná velká sranda.
Posílení se dočkali také Seveřané. Jejich novou odnož má na starosti Chaosem pokřivený mág Sayl. Ten startuje nad Velkou Katají, což vám dává možnost po sjednocení menších kmenů ihned odstartovat invazi proti pomalu upadajícímu impériu, které reálně nemá moc šancí se bránit, jelikož čelí výpadům z řady stran, přičemž démoni rozhodně nejsou snadným sokem, takže váš příchod představuje víceméně konečnou. Rozhodně si ale místo na slunci musíte vybojovat, jelikož Temné bohy by chtěl oslnit nejeden vůdce. Sayl je však velmi efektivním uživatelem magie stínů a nebes, takže má nad většinou konkurentů výhodu. Na bojišti navíc dokáže vyvolat podivnou entitu schopnou si podrhat cestu davem.

S elfy tradičně vsadíte na luky a šípy.
Jeho magické schopnosti však nejsou jeho jediným esem. Tento kouzelník je geniálním manipulátorem využívajícím sílu bohů ve svůj prospěch. Zpočátku jeho schopnosti pouze vytvářejí malé trhliny v nepřátelských plánech, avšak jak postupujete hrou, jeho efektivita se navyšuje, což nakonec vede třeba k tomu, že konkurenčnímu národu vypoví válku celý známý svět, a to je rozhodně něco, s čím dokážete změnit rovnováhu sil na mapě ve svůj prospěch. Pokud jde o nováčky v řadách Seveřanů, sází tento borec primárně na medvědí muže v různých podobách, jelikož jeho klan zkrátka z této jednotky maximálně těží. V nabídce pak nechybí třeba také dost divoce vypadající Chiméra nebo prokletý Ettin, jehož schopnosti na bojišti dokáží velmi příjemně překvapit.

Jakmile máte mamuta, je z velké části vyhráno.
Posledním přírůstkem do celkové nabídky je Dechala. Tato démonka zastupuje na bojišti zájmy boha rozkoše a bolesti Slaaneshe, jehož šampionkou je. Tažení za tuto šestirukou krásku je nebývale dynamické, jelikož její města si žádají stabilní přísun otroků, jež potřebují pro své fungování. Jakmile je náhodou nemají, vede to ke snížení příjmů a leckdy také nemožnosti realizovat některé zásadní budovy, což je dost nepříjemné, protože bez nich nemáte přístup ke kvalitnějším jednotkám. V bitvách pak sebe i své vojsko může posilovat za pomoci unikátního parfému, jehož síla dokáže posilovat, avšak také negativně postihovat. Její tažení je relativně náročné, jelikož bez stabilního tempa to neustojíte.

Expanze má vždy smysl
Pokud jde o válečníky, které vám poskytne, můžete se těšit třeba na temné elfy. Ano, k dispozici budete mít více zlých elfích válečníků. Krom nich samozřejmě frakční roster rozšířila také nová nabídka démonických sil, jež mají často tělíčko disponující ocáskem, jímž dokáží nepřátelům způsobovat jak bolest, tak i slast. Celkově mi ale přišla z nováčků asi nejméně zajímavá.

Draci leckdy dokáží zvrátit průběh bitvy.
Stojí expanze Tides of Torment pro Total War: Warhammer III za pozornost?
Total War: Warhammer III - Tides of Torment stejně jako předchozí expanze sází primárně na nové lordy. Všichni tři nováčci mají něco do sebe, nejvíce vás však pravděpodobně nadchne update Seveřanů a Vznešených elfů, jelikož v jejich případě jsou dopady přidání nových sil vskutku zásadní. Dechala už tak zajímavá není, avšak jakmile jste fanoušky Slaaneshe, rozhodně nepředstavuje špatnou alternativu. Pro fandy této trilogie je tato expanze stejně jako ty předchozí takřka povinností. Je navíc pouze na vás, po čem v ní sáhnete!






