Článek
Pravděpodobně většina z nás zaznamenala reklamní kampaň jedné významné Banky se žlutým logem, jejímž základním sdělením je „Výběr ze všech bankomatů zdarma…, na celém světě, i v Benátkách, i v těch nad Jizerou“.
Samozřejmě taková nabídka zní velice lákavě, když si člověk uvědomí, jak vysoké poplatky jsou účtovány za výběry z některých bankomatů zejména v zahraničí. To potom vede leckoho k tomu, že si v této bance založí účet, dostane k němu samozřejmě příslušnou kartu a při své dovolenkové cestě si v cizině dopřává častých výběrů i relativně malých částek z libovolných bankomatů, proč také ne, když je to přece ZDARMA!
Po svém návratu se potom cestovatel nestačí divit, kolik mu bylo za takové výběry strženo z účtu, i třeba několik stokorun za jeden výběr. Následuje samozřejmý dotaz v Bance, zda nedošlo k nějaké chybě a nebyly tyto poplatky strženy omylem. K tomu obdrží odpověď s vysvětlením, že Banka žádné poplatky za výběry z bankomatu samozřejmě nenaúčtovala, nýbrž pouze vyúčtovala poplatky za výběr z bankomatu, které si účtuje provozovatel konkrétního bankomatu (tzv. třetí strana). A k tomu dovětek, že takové poplatky nemůže Banka nijak ovlivnit. Existuje pouze jedna výjimka, a to v případě, že se v zahraničí jedná o bankomat Banky se stejným logem, kdy Banka tyto naúčtované poplatky vrátí.
Bohužel v předmětné reklamě samozřejmě chybí zmínka o „poplatcích třetích stran“. Ale co, reklama přece svůj účel splnila, banka získala nového klienta, který sice není příliš spokojen, a tak trochu se stydí za to, jak Bance naletěl, ale třeba některý u té Banky jako klient zůstane.
Bylo by docela zajímavé vědět, kolik lidí už asi na tuto reklamu naletělo.